Чілдрен Кінофест: як в Україні росте нове покоління глядачів

Сучасні діти багато часу проводять перед моніторами, тож пояснювати складні речі легше через екрани. І найкраще – через великі екрани кінотеатрів, вважають організатори Чілдрен кінофест. Те, що дитина переглядає фільм не вдома, а в громадському місці, виховує культуру поведінки, культуру глядача і підвищує планку кіно як явища.

Разом із програмним директором фестивалю Іллею Дядиком, PR-директоркою Тетяною Малою та регіональними координаторками Ганною Алад’євою (Краматорськ) і Наталією Міюшкович (Львів) “Нова українська школа” з’ясовували, чому дитяче кіно важливе і як воно може вплинути на суспільство.

“Чілдрен Кінофест” – це міжнародний фестиваль для дітей та підлітків, який відбудеться в Україні вшосте з 31 травня до 9 червня. Його головна мета – виховати нове покоління кіноглядачів в Україні, розвинути практику сімейного культурного дозвілля та просувати мистецтво кіно. Відвідати кінофестиваль можна буде у 24-х містах України.

Повний перелік міст та інформацію про реєстрацію дивіться за цим посиланням. Усі покази безкоштовні. Перелік фільмів можна переглянути за цим посиланням.

НОВЕ ПОКОЛІННЯ ГЛЯДАЧІВ – ХТО ЦЕ

На думку команди організаторів фестивалю, нове покоління глядачів – це люди, які готові сприймати якісне кіно. Тобто ходити на сеанси не тільки бойовиків, екшенів та іншого масового продукту, але й дивитися фестивальне кіно.

Це покоління небайдужих людей, які реагують на те, що відбувається у світі, з навколишнім середовищем та з іншими людьми. Формувати ж це покоління потрібно змалечку, впевнені у Чілдрен кінофест. Тому фестиваль намагається пояснювати взаємини людини з людиною і зі світом, показувати гострі теми у повно- та короткометражних фільмах.

Після сеансів діти обговорюють те, що їх зачепило, не сподобалося і як би вони вчинили у подібній ситуації. Комплекс програми кінофестивалю та обговорення у результаті мають виховати людину, яка вміє критично мислити.

ВЕЛИКЕ КІНО У МАЛИХ МІСТАХ

Серед переліку, де відбуватиметься ЧКФ, – переважно великі міста. Інколи це пояснюють відсутністю приміщень кінотеатрів у населених пунктах. Проте, щоб показати дітям кіно та запросити кінофестиваль до свого міста наявність кінозалу – не критична, переконує координаторка ЧКФ у Краматорську Ганна Алад’єва.

“За відсутності приміщення кінозалу регіональні організатори шукають альтернативу, наприклад, готелі, міські будинки культури, школи. Головне – шукати варіанти. Так було в нас у Краматорську: одного разу ми влаштували фестиваль у готелі. Головне – знайти проектор”, – каже пані Ганна.

ЧОМУ ДИТЯЧЕ КІНО ВАЖЛИВЕ

До програми фестивалю відбирають стрічки, які б допомагали розвивати інклюзивну культуру, толерантність. Порушуються ті теми, які викликають у дітей запитання (або ж запитання точно виникнуть після перегляду). Зокрема, каже Ганна Алад’єва, дітям легше сприймати та розуміти складне, коли з екранів до них говорять такі ж діти.

PR-директорка ЧКФ Тетяна Мала додає:

“Дуже часто тема, яка піднята за допомогою кіно, серйозніше та змістовніше буде сприйнята дитиною, ніж коли їй просто щось розказати. Важливо в дитячому кіно в легкій формі розказати про щось дійсно суттєве з елементами виховання. Згодом це допоможе і в дорослому житті, і у виборі серйознішого кіно”.

ЗМІНИ, ЯКІ ВІДБУЛИСЬ

Цього року захід відбудеться вшосте. Для деяких міст ЧКФ переріс у дещо більше, ніж фестиваль. Зокрема, у Краматорську кінофест допомагає дітям відволіктися від подій і гуртує громаду міста навколо ідеї кіно. За словами координаторки Ганни Алад’євої, діти, які були глядачами минулих років, стають волонтерами, долучаються також аніматори.

Загалом тенденція збільшення охочих потрапити на ЧКФ однакова у всіх містах. Діти, які приходили колись з батьками, бабусями – сьогодні приводять друзів, що збільшує попит та примножує кількість глядачів якісного кіно.

Зокрема, ще один важливий напрям політики “Чілдрен кінофест” задля зміни суспільства –  соціальний. У кожному з міст, де відбувається захід, є певна кількість місць, виділених виключно для дітей з сімей із несприятливими умовами, переселенців або дітей з інтернатів. Таким чином організатори допомагають розвиватися культурі глядача та кіно, незалежно від матеріального статусу.

Оксана Сенів, спеціально для “Нової української школи”

Усі фото надані організаторами

Матеріали за темою

Обговорення