5 Червня 2018

МОН відновило перемовини з угорською громадою щодо впровадження мовної статті

Міністр освіти і науки Лілія Гриневич та угорська громада провели перемовини щодо впровадження мовної статті закону “Про освіту”.

Зустріч відбулась 5 червня в приміщенні МОН, повідомляє прес-служба міністерства.

У міністерстві зазначили, що на зустрічі сторони уточнювали позиції щодо імплементації мовної статті, а також обговорювали вдосконалення методик для вивчення української мови, розроблення нових стандартів та підручників, які планують зробити в перехідний період до впровадження статті 7 освітнього закону.

“Я дуже рада, що сьогодні ми змогли таки зібратися та конструктивно поговорити про всі необхідні для наших дітей рішення. Це демонструє, що ми все ж здатні продуктивно співпрацювати та доходити до спільних рішень, які необхідні для забезпечення прав наших дітей та розвитку усієї нашої держави та національних громад зокрема, – зазначила Гриневич.

Під час перемовин також домовилися, що представники угорської громади увійдуть до робочих груп, які розроблятимуть державні стандарти та типові освітні програми.

Окрім того, угорська сторона передала пропозиції щодо мовної статті проекту закону “Про загальну середню освіту”, який уточнить шлях впровадження мовної статті закону “Про освіту”.

Нагадаємо, у лютому лідери угорської громади відмовлялись від консультацій з МОН.

11 грудня 2017 року Венеціанська комісія ухвалила рішення щодо статті 7 закону “Про освіту”. Ми опублікували повний текст висновків “Венеціанки” англійською мовою та переклад її заключної частини.

Міністерство освіти і науки оприлюднило свою позицію стосовно цих висновків. Там, зокрема, наголошується, що МОН готове прийняти рекомендацію комісії щодо подовження перехідного періоду впровадження мовної статті.

14 лютого 2018 року Кабмін схвалив законопроект, який має збільшити перехідний період впровадження мовної статті закону “Про освіту” до 2023 року.

Також МОН показало три моделі впровадження мовної статті та заявило, що готове звільнити від мовних вимог приватні школи. Згодом МОН розробило Дорожню карту імплементації мовної статті.

Окрім того, Україна і Болгарія підписали декларацію щодо мовної статті закону “Про освіту”.

Фото: автор – geralt, Pixabay


Обговорення