Кілька висновків після історії про “харківський торт”

Нещодавно у нас у школі була нарада, де говорив з колегами про таке.

Історія з “харківським тортом” має змусити нас ще раз уважно подивитися на себе – і нагадати самим собі деякі абеткові речі.

Перше. Дитина має своє життя та право на повагу – і не повинна бути жертвою дорослих “розборок”. Особливо – якщо доросла людина намагається використати дитину як інструменти дрібної помсти та ницих маніпуляцій. Що ми яскраво побачили на прикладі тієї людини, яка таким чином вирішила помститися за власні нереалізовані амбіції.

Друге. Якщо ми проводимо щось у класі чи школі, то жодна дитина не має почуватися “відстороненою” від події. Якщо щось робимо – всі разом. Або – ніхто, якщо є принципові заперечення, бодай, від однієї людини. Тоді ніхто не заважає батькам організовувати будь-які заходи за межами школи.

Третє. Ані дитина, ані будь-хто з батьків не відповідає за стан справ у класі й у школі. Лише ми з вами: вчителі, адміністрація маємо повноваження та відповідальність. Тому – уважно дослуховуємося до думки батьків, до їхніх пропозицій, зауважень, вимог, прохань тощо. Але рішення за нами. Саме тому провина вчительки, яка лишила ситуацію напризволяще, не вступилася за дитину проти виразного цькування з боку однієї з мам, – є безсумнівною. Ми не маємо права “не помічати” такі речі.

Четверте. Як людина, яка має досить солідний досвід роботи в медіа, не можу не зазначити оглушливий медійний ефект цієї історії. Розумію, що колегам, які ніколи навіть у думках би не дозволили такого ставлення до дитини, надзвичайно неприємно читати агресивні нападки та цькування школи з боку тих, хто сам далеко не завжди є зразком поміркованості та відповідального ставлення до дітей.

Вочевидь, настав час замислитися про взаємну відповідальність школи та батьків, про чіткі правила взаємодії і неухильне їх дотримання. Не тільки школою, але й батьками. Тоді матимемо шанс на людяну школу.

Сергій Горбачов, директор СШ 148 ім. Івана Багряного м. Києва

Фото: автор – halfpoint, Depositphotos

Матеріали за темою

Обговорення