Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

Як цікаво розповісти про Шевченка: інтегрована тема для 2-го класу

Авторська група “Лицем до дитини” підготувала інтегроване навчання на тему “Праця в сім’ї Тараса Шевченка” для 2-го класу.

Переглянути навчальні матеріали можна на сайті проєкту або нижче.

ВСТУП

Традиційно учні початкової школи повинні вивчити напам’ять вірш Тараса Шевченка. Проте мало хто з дітей та дорослих згадує техніку запам’ятовування з радістю та захопленням.

Тому в чителі, які навчають і розробляють інтерактивні методи навчання та інноваційні методи навчання за принципами “Лицем до дитини”, пропонують перенести навчання та вивчення літературної спадщини Тараса Шевченка у старші класи.

Натомість, ми заохочуємо впровадження інноваційних технологій в початкову школу, а саме нестандартні уроки, які охоплюють як не всі, то більшість освітніх галузей чи традиційних предметів. Пропонуємо конспекти інтегрованих уроків у початковій школі для 2 класу – “Праця в сім’ї Тараса Шевченка”.

ВМІННЯ – ЗМІСТ – ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ

У темі “Праця в сім’ї Тараса Шевченка” інтегруються предмети “Українська мова” (розвиток мовлення і читання), “Я і Україна” та загальнонавчальні навички і вміння.

Основні поняття та ідеї представлені для осмислення під час інтегрованої теми:

  • Члени сім’ї мають певні обов’язки і права (привілеї);
  • Кожен живе у певному місті / селі, у певній області, які є частиною світу;
  • Кожен залежить від багатьох людей і потребує допомоги багатьох людей;
  • Зацікавлення може перерости в професію;
  • Тарас Шевченко – це видатна постать, яка народилася і діяла в Україні.
Taras-Shevchenko-2006-2kl-1

Завантажити документ

ФРОНТАЛЬНІ – ГРУПОВІ – ІНДИВІДУАЛЬНІ ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ

Мозковий штурм” – фронтальний вид діяльності, який розвиває поняття, що Тарас Шевченко – це видатна постать, яка народилася і діяла в Україні.

“Усна лічба” – фронтальний вид діяльності, який застосовує активні прийоми навчання і сприяє розвитку вміння рахувати, застосовувати правильну послідовність чисел.

“Порівнюємо колись і сьогодні” – це груповий вид діяльності, який відповідає організаційним критеріям загальнонавчальних навичок і вмінь:

  • користується підручником, дидактичним і роздатковим матеріалом, підрядковими примітками і словником.

Диктант” – це вид діяльності, який проводиться парами, під час якого учні одне одному диктують наперед заготовлений текст і разом виправляють правописні помилки.

Тарас Шевченко – Автопортрет (Папір, олівець)

“Хто це? Що це?”, “Хто з чим працює”, “Хрестиківка / Кросворд” – групові види діяльності, які відповідають загальномовленнєвим та контрольно-оцінним критеріям загальнонавчальних умінь і навичок:

  • виділяє під час читання важливі за змістом слова;
  • перевіряє результати своєї праці за орієнтирами.

Тексти “Вірші Тараса Шевченка” і “Тарас і сестра” – оформлені у формі діалогу і призначені для читання парами.

“Що я знаю і хочу знати про Тараса Шевченка”, “Я – Тарас” – індивідуальні види діяльності, які розвивають поняття:

  • Тарас Шевченко – це видатна постать, яка народилася і діяла в Україні.
Taras-Shevchenko-2006-2kl-2

Завантажити документ

ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ

Оголошення теми тижня пропонуємо вивісити при вході (у коридорі чи роздягальні) за кілька днів перед початком інтегрованої теми, а також залучити батьків взяти активну участь у проведені теми.

Текст “Малий Тарас чумакує” письменника Антіна Лотоцького (1881-1949).

Пропонуємо, щоб учителька прочитала учням текст уголос, а учні слухали казки, зручно розмістившись на килимку, подушечках чи на рушничках на підлозі класу.

Запропоновано таблиці для інтегрованого тематичного інтерактивного навчання.

Taras-Shevchenko-2006-2kl-3

Завантажити документ

РОЗДАТКОВИЙ ТА ПРАКТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ

Картки для групових діяльностей: “Порівнюємо колись і сьогодні”, “Хто це? Що це?”, “Хто з чим працює”, “Хрестиківка / Кросворд”.

Картки для видів діяльностей парами: картки для диктантів “Тарас чумакував”, “Розповіді старших”, “Малий Тарас”, “Сім’я Тараса”, “Тарас Шевченко”; діалоги для читання “Вірші Тараса Шевченка”, “Тарас і сестра”.

Вірші-афіші до теми, які пропонуються використати для читання унісоном.

Taras-Shevchenko-2006-2kl-4

Завантажити документ

КНИЖЕЧКИ ЛЕГКОГО ЧИТАННЯ

Книжечки легкого читання призначені для уроків української мови для самостійного читання учнів. Не передбачається, щоб кожна дитина отримала примірник кожної книжечки.

Запропоновані тексти для читання роздруковуються у форматі книжечки на аркушах А4 та які, зігнувши і скріпивши, пропонується використати під час навчання. Роздрукувати 5 примірників книжечки на клас.

“Праця сім’ї Тараса” підготувала Ліда Хоршунова за поняттями та ідеями:

  • Члени сім’ї мають певні обов’язки і права (привілеї);
  • Кожен залежить від багатьох людей і потребує допомоги багатьох людей;
  • Зацікавлення може перерости у професію.
Taras-Shevchenko-2006-2kl-5

Завантажити документ

Матеріали для впровадження інноваційних технологій у початковій школі на тему “Праця в сім’ї Тараса Шевченка” для 2 класу виготовлені у 2006р.

Авторки:

  • Світлана Волотовська, школа-садок “Любисток”, Львів;
  • Ольга Зелінська, СШ№73, Львів;
  • Ліда Хоршунова, ПШ “Джерельце”, Львів;
  • Надія Хморук, школа-садок “Любисток”, Львів;
  • Раїса Четверус, ПШ св. Софії, Львів;
  • Т.А. Шмигельська, ПШ “Школа Радості”, Львів;
  • Оксана А. Винницька.

Дивіться також “Як цікаво розказати про Тараса Шевченка в першому класі? Інтегровані матеріали для тематичних днів”

“Нова українська школа”

Титульне зображення: Тарас Шевченко – Автопортрет (Полотно, олія)

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber

Матеріали за темою

Обговорення