Напишіть нам

Всі теми

Як вивчати англійську і водночас знімати тривожність дітей через карантин

“На карантині я вчуся, граю з братами, допомагаю мамі з прибиранням. Одного дня ми знайшли котеня, воно було мокрим, під дощем. Ми взяли його додому, а наступного дня знайшли його власників. Тепер котеня вдома”.

Такі історії про свої карантинні будні складають учні однієї зі шкіл Луцька. Тільки роблять вони це англійською, яка стала для них не лише шкільним предметом, а ще і способом призвичаїтися до нових умов і подолати тривожність.

А почалося все з книжки “Мій герой – це ти”, що розроблена для дітей 6–11 років, аби допомогти їм упоратися з психологічним тиском, і доступна безплатно. Що це за книжка і як її використовують у Луцьку, читайте в статті “Нової української школи”.

КАРАНТИН І ДИТЯЧЕ ЗДОРОВ’Я

Карантин, спричинений пандемією COVID-19, становить загрозу не тільки для фізичного, а і для психічного здоров’я як дорослих, так і дітей. Хоча і вважається, що діти можуть легше переносити коронавірусну інфекцію, вони є особливо вразливими з погляду потенційних психологічних наслідків. Діти яскраво відчувають напруження і хвилювання у своєму оточенні й не завжди мають можливість розібратися з тим, що відбувається.

Як вивчати англійську і водночас знімати тривожність дітей щодо карантину

Школа бере на себе частину пояснювальної роботи, а завдяки талановитим учителям діти мають можливість не тільки опанувати і призвичаїтися до карантинних заходів, а й використати цю ситуацію на користь для навчання. Досвід Луцької гімназії №18 – один із таких прикладів.

На початку дистанційного навчання під час карантину був складний період, коли в дітях навіть через екран відчувалися хвилювання, нервозність, тривожність”, – пригадує весну 2020 року вчителька Світлана Трофимчук. Саме в той час викладачка англійської мови Луцької гімназії №18 зайшла на сайт ВООЗ у пошуку актуальної інформації щодо COVID-19 та побачила щойно видану казку для дітей віком 6–11 років.

Як вивчати англійську і водночас знімати тривожність дітей щодо карантину

За словами Світлани, для дітей і для вчителів ця книжка стала віддушиною.

Вона нас надихнула. Спочатку ми дали її дітям як домашнє читання, а згодом додали й інші завдання”, – розповідає вчителька.

Діти почали читати, складати словники, тести й завдання. Завдяки цьому вони відволіклися, зайнялися щоденними справами. Водночас, вони ділилися одне з одним розповідями про свій день, малювали, писали казки й розповіді, знімали відео, створювали ілюстрації до своїх творів. Це була хороша можливість показати свою майстерність та розрядити ситуацію, а паралельно з цим – покращити англійську.

ПРО КНИЖКУ

Дитяча книжка “Мій герой – це ти” створена, щоби допомогти дітям зрозуміти та впоратися з COVID-19. Вона розроблена в співпраці понад 50-ти організацій, що працюють у гуманітарному секторі, включно із Всесвітньою організацією охорони здоров’я, Дитячим фондом ООН та багатьма іншими. За сюжетом, дракон Аріо подорожує з дітьми різними країнами й пояснює, як можна захистити себе, родину та друзів від коронавірусу. Також герої книжки на своїх прикладах показують, як боротися зі складними емоціями, коли стикаєшся з новою й мінливою реальністю.

Щоби розробити книжку, автори опитали 1700 дітей, батьків, вихователів та вчителів з усього світу. На основі їхніх розповідей сценарист та ілюстратор Хелен Патак із командою створили чарівну історію. Проєкт підтримали батьки, опікуни, вчителі та діти в 104-х країнах, книжка вже перекладена на 120 мов.

Завантажити книжку My Hero is You можна за посиланнями:

My Hero is You, Storybook for Children on COVID-19 (Ukranian)

Українською

Англійською

ЯК ШКОЛИ ВИКОРИСТОВУЮТЬ КНИЖКУ

Після того як вчителі Світлана Трофимчук та Тетяна Піменова натрапили на казку “You Are My Hero” на сайті ВООЗ, учні 5–6-х і 8-х класів Луцької гімназії №18 були залучені до кількох типів активностей:

  • Домашнє читання й переклад казки.
  • Словник. Щоби найменшим було легше – найактивніші старші учні виписали всі слова й висловлювання, які могли бути незнайомими, і підготували словники з транскрипціями та перекладом.
  • Синоніми й антоніми. Цю роботу також підготували учні самостійно, з перевіркою вчителями.
  • Тести. Група учнів розробила кілька тестових завдань (match the words, true/false statements, multiple choice, matching, gap filling). Вчительки перевіряли всі завдання і вносили в Google-форми. Інші учні проходили тести.
  • Власні казки. Діти так захопилися, що почали придумувати власні казки про коронавірус. Вони супроводжували їх ілюстраціями, виконаними в улюбленій техніці.
  • Розповідь про день на карантині. Ще один варіант, який сподобався дітям, – розповідати про свою рутину на карантині. Учні готували це завдання в довільному форматі – у вигляді тексту, презентацій, відео.
  • Есе за мотивами “My Hero is You”. Діти брали окремі цитати з книжки й писали на їхній основі власні історії.
  • Відео. Учні знімали відео про своє життя і про те, як вони захищаються від коронавірусу. Деякі класи виконували це завдання в групах, дехто – індивідуально.
  • Подяка лікарям і медсестрам. Це завдання спричинило чи не найбільше емоцій із боку як учнів, так і вчителів.

Ми вирішили укласти всі наші результати в збірку. Дуже хотілося б, щоби її побачили якомога більше людей, адже все це – справжнє життя дітей під час карантину. Вони сміливо показали, як адаптуються до цих умов, як допомагають іншим подолати страх перед вірусом, – ділиться Світлана Трофимчук. – Крім того, у казці всі поради подаються легко, не нав’язливо. Діти часто прислухаються до таких “казкових” рекомендацій краще, ніж до серйозних порад”.

Дарина Лучик, 6 клас, авторка скульптур

Файл із завданнями, розробленими луцькими вчителями і школярами, є у відкритому доступі, вчителі, батьки й діти можуть використовувати його для цікавого вивчення англійської.

Англійська мова має бути для життя й має використовуватися в житті, а не відірвано від нього. Ми приносимо реальні життєві ситуації в клас, – розповідає Тетяна Піменова.

Вчасно знайдена і якісно опрацьована книжка дала змогу школярам легше перенести карантин і навіть більше – отримати від цього користь.

Будемо раді, якщо й інші школи з усієї країни скористаються нашим досвідом і додадуть книгу “Мій герой – це ти” у свій арсенал цікавих та корисних інструментів вивчення англійської”, – додає Світлана Трофимчук.

“Нова українька школа”

Фото надані школою

Матеріали за темою

Обговорення