Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

6 Червня 2024

Більшість українських шкіл мають розроблені стратегії розвитку: результати інституційних аудитів ДСЯО

Більшість закладів загальної середньої освіти України мають розроблені стратегії розвитку, які ухвалили педагогічні ради й затвердили засновники. Відповідні матеріали школи оприлюднили на своїх на офіційних вебсайтах. Утім, у 24% закладів цей документ не затвердили, а в 16% – не здійснюють стратегічне планування власної освітньої діяльності.

Про це повідомила Державна служба якості освіти.

У березні 2024 року ДСЯО відновила інституційні аудити. Нині фахівці служби вже провели 45 позапланових перевірок:

  • 82% – очно;
  • 18% – у змішаному форматі.

Так, за результатами аудитів, більшість стратегій розвитку закладів освіти (69%) містять компоненти, характерні для стратегічного планування. Зокрема, там є інформація про проведений SWOT-аналіз наявних ресурсів і визначені:

  • місія;
  • візія;
  • стратегічні цілі й кроки досягнення.

Однак, третина шкіл не врахувала особливості своєї діяльності й подала в змісті переважно загальну інформацію.

За даними ДСЯО, річне планування здійснюють 100% ЗЗСО. Утім, в 11% з них відсутній аналіз діяльності за попередній навчальний рік. У службі також розповіли, що:

  • у 43% – доповнювали й корегували річні плани;
  • у 55% – планують заходи, спрямовані на реалізацію стратегії розвитку;
  • у 24% – під час планування стратегій розвитку враховують результати самооцінювання за попередній навчальний рік і вказують конкретні кроки для підвищення якості освітньої діяльності;
  • у 58% – у змісті річного плану переважають поточні завдання.

Крім того, 92% закладів освіти, за результатами перевірок, розробили положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти:

  • 80% – визначили цілі, стратегії (політики), процедури й компоненти забезпечення якості освіти;
  • 36% – не передбачили інструментарій для аналізу й оцінювання;
  • 33% – визначили періодичність і механізм проведення самооцінювання;
  • 56% – не включили результати самооцінювання освітнього й управлінського процесів до річного звіту директора й не оприлюднили звіт на вебсайтах;
  • 36% – не проводять обговорення результатів самооцінювання з учасниками освітнього процесу.

Читайте також: ”У ДСЯО опублікували перелік типових недоліків у роботі місцевих управлінь освітою, садочків та шкіл”.

Титульне фото: freepic.com


Обговорення