Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

28 Серпня 2024

Некогнітивні навички впливають на успішність у навчанні не менше, ніж інтелект: результати дослідження

Успішність у навчанні залежить не лише від інтелекту. Не менш важливими є некогнітивні навички людини, зокрема, мотивація й саморегуляція.

Про це йдеться в дослідженні науковців із Великої Британії, яке нещодавно опублікували в журналі Nature Human Behaviour, передає портал Medical Xpress.

У дослідженні взяли участь понад 10 тисяч школярів і школярок віком від 7 до 16 років з Англії та Вельсу. Аби з’ясувати взаємозв’язок між генами, середовищем і академічною успішністю дітей, науковці використали дані, отримані після аналізу ДНК учнів і учениць.

Так, згідно з результатами дослідження, розвиток некогнітивних навичок може значно покращити результати людини в навчанні.

“Наше дослідження кидає виклик давньому припущенню, що інтелект є основним чинником академічних досягнень. Ми знайшли переконливі докази того, що некогнітивні навички – твердість характеру, наполегливість, академічний інтерес і цінування навчання – є важливими провісниками успіху, а їхній вплив з віком лише зростає”, – розповіла співавторка дослідження Маргеріта Маланчіні.

За даними науковців, значення генетики у формуванні некогнітивних навичок, які впливають на успішність у навчанні, з віком посилюється. Зокрема, у період від 7 до 16 років роль генів майже подвоюється.

“До кінця навчання в школі генетична схильність до некогнітивних навичок у прогнозуванні академічного успіху була настільки ж важливою, як і до когнітивних здібностей”, – пояснив науковець Андреа Алоегріні.

Крім того, згідно з результатами дослідження, важливим є і середовище, у якому виховується й навчається дитина. Утім, його значення значно менше, ніж вплив некогнітивної генетики на “академічну успішність”.

Читайте також: “Міжнародне дослідження якості освіти PISA-2022: вийшла українськомовна версія І тому звіту”.

Титульне фото – ГО “Смарт освіта”; школа “Славута”


Обговорення