Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

5 Грудня 2017

Проект “Книжкові лабораторії змін “ЗІ СТОРІНОК У ЖИТТЯ” для освітянських спільнот” визначив 20 переможців

Проект для освітян “Книжкові лабораторії змін “ЗІ СТОРІНОК У ЖИТТЯ” для освітянських спільнот” обрав своїх переможців – 20 шкіл, які отримають комплекти з 36 сучасних книжок з особистого та професійного розвитку, перелік яких можна знайти за цим посиланням.

Ініціатори проекту – Громадська спілка “Міжнародний інститут інтегрального розвитку“, EdCamp Ukraine, Простір емоційного розвитку EMPATIA.pro та видання “Нова українська школа”. Він є продовженням проекту “Інтегральне лідерство в освіті” та ініціативи #книгоНУШ, метою якої є збір книг для освітянської бібліотеки.

“Усього за кілька днів ми отримали більше 160 заявок від вчительства та шкіл, які бажають розвиватись і прагнуть отримати в своє розпорядження якісну літературу, – зазначає Голова Громадської спілки “Міжнародний інститут інтегрального розвитку” Катерина Ясько. – Географія учасників дуже різноманітна. Заявки надійшли з 22 областей України, а найбільше з Донецької, Кіровоградської, Івано-Франківської, Львівської та Київської областей”.

Отже, список 20-ти переможців і переможниць є таким:

  1. Вікторія Шубіна, ЗОШ І-ІІІ ступенів 3, м. Костянтинівка, Донецька область
  2. Вячеслав Гіпіч, ЗОШ І-ІІІ ступенів 9, м. Краматорськ, Донецька область
  3. Галина Гелега, ЗОШ, с. Пійло, Івано-Франківська область
  4. Інна Ярова, СЗОШ І-ІІІ ступенів 12, м. Сєвєродонецьк, Луганська область
  5. Лариса Вахновська, ЗОШ-інтернат І-ІІІ ступенів, м. Верховина, Івано-Франківська область
  6. Лариса Грицюк, ЗОШ І-ІІІ ступенів 29, м. Миколаїв, Миколаївська область
  7. Лідія Грабітченко, ЗОШ I-III ступенів 94, м. Харків, Харківська область
  8. Людмила Хорькова, ЗОШ І-ІІІ ступенів 114, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область
  9. Людмила Червоненко, ЗОШ І-ІІІ ступенів 4, м. Новоукраїнка, Кіровоградська область
  10. Марина Товчига, ЗОШ І-ІІІ ступенів 26, м. Лисичанськ, Луганська область
  11. Надія Скляренко, ЗОШ І-ІІІ ступенів, с. Вербаїв, Луганська область
  12. Наталія Довгополюк, ЗЗСО І – ІІ ступенів, с. Мстишин, Волинська область
  13. Наталія Ништа, СШ І-ІІІ ступенів 69, м. Львів, Львівська область
  14. Наталія Яйко, СЗОШ 27, м. Львів, Львівська область
  15. Наталя Бондаренко, СЗОШ 11, м. Дніпро, Дніпропетровська область
  16. Олена Гончаренко, ГО “Центр освіти” Агапе”, м. Буча, Київська область
  17. Олена Шпильковська, ЗОШ І-ІІІ ступенів 13, м. Гостомель, Київська область
  18. Світлана Боровкова, КЗ “НВК “Гарант”, м. Лисичанськ, Луганська область
  19. Світлана Кіриченко, ліцей 89, м. Харків, Харківська область.
  20. Тетяна Шелюг, ЗОШ І-ІІІ ступенів, м. Трудолюб, Полтавська область

Проект “Книжкові лабораторії змін “ЗІ СТОРІНОК У ЖИТТЯ” в освітянських спільнотах” має на меті залучити педагогів до читання літератури з розвитку, підсилити важливість читання та розвинути у педагогів особливу компетенцію використовувати отримані знання на практиці.

“Ми віримо, що зміни в системі освіти починаються зі зміни особистості вчителя, – додає Катерина Ясько. – Виключно практичних посібників та методичних матеріалів недостатньо. У психології є горизонтальний та вертикальний розвиток. Горизонтальний – це про компетентності, зокрема і педагогічні: вміння писати, створювати дидактичні матеріали, знати свій предмет, користуватися технологіями тощо.

Вертикальний розвиток – це, власне, зростання свідомості: розширення світогляду, вміння дивитись на речі з різних перспектив, аналізувати, критично мислити, розвивати емоційний інтелект. Головним завданням нашого проекту – є саме вертикальний розвиток педагогів”.

Водночас, керівник EdCamp Ukraine Олександр Елькін наголошує, що проект не обмежується даруванням книжок.

“Аби ці 36 книжок “запрацювали”, команди проекту візьмуть на себе зобов’язання проводити книжкові лабораторії (клуби). Їхня суть полягає в тому, щоб не просто читати якісні книжки, а ділитися ідеями з них з колегами та іншими людьми на спеціальних зустрічах. Такі книжкові клуби можна організовувати як для педагогічної спільноти, так і залучаючи батьків і учнів.

А щоб учителям/-кам було легше проводити такі клуби, ми підготували орієнтовний план дій. Зустрічі пропонується проводити не рідше, ніж раз на два тижні, та розглядати по 1-2 книжки. Такі книжкові лабораторії можуть стати інструментом для налагодження співпраці між усіма учасниками освітнього процесу, об’єднати вчителів і вчительок із різних шкіл”.

Згодом ініціатори проекту планують зібрати зворотний зв’язок – які книжки найбільше вплинули на педагогів, як саме, які нові ідеї вони там знайшли та що спробували впровадити у своїй школі чи громаді.

Організаторська команда сподіваються, що ці книжки стануть поштовхом для того, щоб Нова українська школа з мрії перетворилася на українську реальність.

Довідкова інформація

Ініціативу “Книжкові лабораторії змін “ЗІ СТОРІНОК У ЖИТТЯ” в освітянських спільнотах” втілено за підтримки EdCamp Ukraine та видання “Нова українська школа” в рамках проекту “Інтегральне лідерство в освіті”, який фінансується в межах  литовської Програми розвитку співпраці та сприяння демократії за фінансової підтримки Шведського Інституту та реалізується спільно з Просвітницькою ініціативою “Простір емоційного розвитку “EMPATIA.pro” та ГО “Міжнародна просвітницька ініціатива “ВІДКРИТА ХАТА”.

Цього року у проекті беруть участь 30 освітян з таких міст, як Краматорськ, Лисичанськ, Сєвєродонецьк, Костянтинівка, Львів, Миколаїв, Чернівці, Харків, Стрий,  Ірпінь, Київ та Одеса. Протягом 9 місяців вони вивчають психологію розвитку, нейропедагогіку, ненасильницьку комунікацію, сучасні еволюційні теорії – Інтегральну Теорію Уїлбера та Спіральну Динаміку Дона Бека та Кріса Кована, а також роблять власні проекти та ініціюють зміни у своїх школах.

Завдяки проекту “Інтегральне лідерство в освіті” організатори придбали 20 комплектів по 36 сучасних книжок з особистого і професійного розвитку. 10 комплектів буде передано школам, в яких працюють учасниці й учасники проекту, а ще 10 – іншим найбільш активним та найбільш мотивованим учасникам/-цям реформаторського процесу в сфері освіти, яких і було відібрано за результатами ініціативи “Книжкові лабораторії змін “ЗІ СТОРІНОК У ЖИТТЯ” в освітянських спільнотах”.

Фото: автор – alebloshka, Depositphotos


Обговорення