Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

16 Серпня 2024

Як у закладах профтехосвіти створюватимуть доступне середовище: МОН напрацювало Дорожню карту

Міністерство освіти і науки України затвердило Дорожню карту розвитку професійної (професійно-технічної) освіти для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до 2030 року, повідомляє МОН.

Дорожню карту розроблено в межах Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні, ініційованої першою леді Оленою Зеленською. Дорожня карта є результатом спільної роботи широкого кола фахівців, а при її розробленні використані результати спільного проєкту МОН та Фінського центру експертизи з питань освіти й розвитку БтСЕЕП “Підтримка інклюзивного навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти в Україні”, який тривав з жовтня до грудня 2023 року.

Крім цього, у 2023 році МОН спільно з регіональними органами управління освітою провело моніторинг доступності закладів професійної та профтехосвіти та наявності в них універсального дизайну і розумного пристосування.

За результатами моніторингу встановлено:

  • кількість закладів професійної та профтехосвіти, у яких навчаються особи з інвалідністю, 11 %;
  • здобувачі освіти здобувають професійну (професійно-технічну) освіту у 127 інклюзивних групах та 155 спеціальних групах;
  • із 2246 будівель (навчальних корпусів, майстерень, їдалень, гаражів тощо) доступні для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення – 52%;
  • із 546 гуртожитків доступні для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення – 58%;
  • зовнішні пандуси є 80% закладів профтехосвіти, а внутрішні – в 11%;
  • вхідні двері відповідної ширини для осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення мають усі заклади професійної та профтехосвіти;
  • облаштовані для осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення туалетні кімнати є у 3% таких закладів;
  • ліфт або підйомна маршова платформа для осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення має 3% закладів;
  • безперешкодний доступ для осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення до споруд цивільного захисту є у 29% закладів.

Дорожня карта окреслює сім основних напрямів створення доступного середовища в закладах професійної освіти.

  1. Нормативно-правове забезпечення здобуття професійної (професійно-технічної) освіти особами з інвалідністю та іншими маломобільними групами населення.
  2. Забезпечення доступності закладів вимогам Державних будівельних норм України для потреб осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.
  3. Підвищення рівня компетентності педагогічних працівників щодо навчання осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.
  4. Організація сприятливих умов для навчання і розвитку осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.
  5. Забезпечення доступності інформаційних ресурсів для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.
  6. Формування соціальної активності здобувачів освіти з-поміж осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, їх батьків та осіб, що їх замінюють (опікунів).
  7. Посилення співпраці закладів професійної та профтехосвіти з роботодавцями, громадськими та міжнародними організаціями.

До реалізації завдань залучатимуться МОН, регіональні органи управління освітою, заклади професійної освіти, науково-методичні та інклюзивно-ресурсні центри, роботодавці й громадські організації.

Читайте також: “У яких випадках можна облаштовувати захищені простори у школах: уряд затвердив вимоги”.

Фото: МОН


Обговорення

Розділ створено за підтримки Програмної ініціативи “Демократична практика” Міжнародного фонду “Відродження”. Позиція Міжнародного фонду “Відродження” може не збігатися з думкою автора.