Теми статті: вчителям, директорам
16 Травня 2019
90 886
0
Навчальний рік скоро завершиться. Саме час відсвяткувати досягнення і відрефлексувати все, що за цей рік сталося.
“Нова українська школа” публікує переклад тексту з ідеями креативного завершення навчання.
Попросіть учнів написати і намалювати на кожну літеру алфавіту те, що вони вивчили впродовж року. Це завдання не тільки для молодших школярів – його можуть робити учні будь-якого класу: самостійно чи в групах.
Діти повинні володіти навичкою писати і надсилати листи. Попросіть їх написати лист тому, хто зробив їхній навчальний рік особливим. Нехай покладуть лист в конверт, підпишуть і передадуть адресату в руки чи поштою. Ви також можете написати лист подяки своєму класу.
Попросіть учнів пригадати їхні найкращі моменти за рік (це може бути особливий урок чи позакласний захід) і виразити їх в одному зображенні. Молодші школярі можуть намалювати спогад, старші, ймовірно, матимуть фото у смартфоні. Нехай діти зроблять дошку з зображеннями і кількома словами про те, чому момент на фото/малюнку був для них особливим.
Замість того, щоб рахувати дні до кінця року – рахуйте дні, які залишилися позаду. Дайте можливість дітям вирахувати за допомогою календаря, скільки понеділків було в цьому році, скільки п’ятниць, скільки днів з фізкультурою. Тоді попрацюйте разом, зробіть стовпчикову діаграму і повісьте на стіну.
Зробіть собі перерву і дозвольте учням повчителювати. Якщо у вас має бути аналіз контрольної – дайте кожній дитині чи кільком групам провести огляд певної теми. Або ж дозвольте дітям провести урок на тему, яка їх по-справжньому хвилює. Також можна попросити учнів зробити коротку презентацію для молодшого класу про те, що їх очікує наступного року.
Нехай учні наклеять одне одному на спину аркуші паперу. Поставте таймер і ввімкніть музику. Нехай учні переміщаються класом і пишуть позитивні відгуки на спинах одне одного. Наприклад, “найбільше мені подобається в тобі…”, “найбільше я ціную в тобі…”, “мені найбільше запам’яталося, як ти…”. Коли закінчиться час – дайте можливість кожному почитати відгуки від своїх однокласників. Ви теж можете брати участь у грі.
Запропонуйте дітям зробити підставки для чашок. Зразки можна завантажити тут (англійською). Відеоінструкція є тут.
Нехай діти намалюють автопортрети. Тоді за шаблоном виріжуть собі сонцезахисні окуляри. На окулярах можна написати мрії чи плани про літню подорож.
Учні отримають шанс попрактикувати виступи перед публікою. Візьміть безалкогольний напій і слянки чи чашки, станьте з учнями в коло і попросіть кожного щось сказати: можливо, цілі на наступний рік, побажання однокласникам, улюблений спогад. Після того, як всі висловляться, підніміть келики і привітайте одне одного з закінченням року.
Чи зможете ви за допомогою всього шести слів передати суть вашого року? Дітям може знадобитися трохи часу, щоб підібрати слова. Зберіть ці історії у слайд-шоу (якщо діти захочуть – анонімно), щоб поділитися ними в останній день навчання.
Зорганізуйте все так, щоб діти провели трохи часу з вчителями, які їх навчатимуть. Дайте час на спілкування, щоб учні дізналися більше про наступний рік. Це хороший спосіб подолати дитячі страхи щодо майбутнього.
Поділіть дітей на групи. Нехай обговорять, чим ваша школа особлива. Тоді кожен сам (чи в групах) створить свою шкільну емблему.
Допоможіть учням скласти список “Людей року” для вашого класу: улюблений працівник їдальні, гардеробу, хтось з запрошених гостей. Додайте людей з поп-культури або історичних постатей, яких діти вивчали впродовж року. Спробуйте намалювати їхні портрети. Нехай кожен учень напише коротку біографію когось з кандидатів.
Хто може бути кращим порадником для тих, хто ось-ось почне роботу, яку ви щойно закінчили? Дозвольте дітям працювати самостійно чи в групах, щоб створити список необхідних речей, щоб бути успішними в певному році навчання.
Попросіть учнів створити витвір мистецтва, який відображає щось, що вони вивчили з природничих наук. Вивчали рослини? Можливо, тоді учні намалюють квіти. Чи вивчали космос? Дозвольте їм забрати роботи додому на пам’ять або ж зберіть для спеціального стенду, який надихатиме наступний клас вивчати матеріал наступного року.
Встановіть імпровізовану сцену з мікрофоном і стільцем. Нехай діти зачитають свої вірші чи твори (або ж улюблені). Подолайте страх сцени звичним настроєм і солодощами.
Накидайте на аркушах кілька назв історій: “Велика літня пригода”, “Як моя вчителька втратила голову”,“Моя вчителька, моя героїня” тощо. Дайте кожному учневі почати історію, а через кілька хвилин попросіть передати сусіду, який її продовжить. Коли всі напишуть, попросіть учнів зачитати історії вголос.
Діти можуть працювати самостійно або в групах. Дайте їм зразок передовиці, який можна буде заповнювати новинами. Там можуть бути, наприклад, рубрика “огляд року”, “поради”, малюнки улюблених моментів. Передайте газету молодшому класу, щоб розповісти, що чекає його учнів наступного року.
Доручіть учням написати чи намалювати свої думки про найкращу книгу, яку вони прочитали цього навчального року. Зробіть з відгуків стенд для молодших учнів. Вони зможуть брати з нього ідеї для читання.
Попросіть кожного учня написати найбільш пам’ятний для нього момент зі шкільного року на шматочку паперу. Зберіть папірці в мішок чи шапку. Поділіть дітей на команди. Нехай представник команди обере папірець і покаже написане без слів. Можете не вести рахунок гри, бо її мета – заново пережити всі щасливі моменти навчального року.
Оберіть стіну в школі чи класі і попросіть учнів написати своє ім’я, дату, улюблену цитату чи інший спогад. Якщо немає вільної стіни – використайте великий ватман.
Зробіть з відбитків пальців ваших учнів листя дерев. Підпишіть їхні імена. Дерево можна передавати наступним класам.
Наприклад, Martin Koprowski/Pinterest.
Нехай діти оберуть серед усіх виконаних творчих робіт свої улюблені для виставки. Запросіть батьків і друзів дітей подивитися на їхні досягнення.
Можете взяти пластикову пляшку з-під води чи коробку з-під взуття. Попросіть дітей написати, чого вони навчилися і що робили цього року, які були їхні улюблені кольори, подорожі чи футболки. Заховайте спогади в пляшку і визначте, коли її відкриєте. Діти будуть в захваті, що колись зможуть прочитати про свої теперішні вподобання.
Діти вже мріють, як проведуть літо, тому ці хвилинки математики будуть чистим задоволенням! Задайте дітям бюджет і скажіть дізнатися, чи можуть вони за ці гроші поїхати в мандрівку своєї мрії. Переконайтеся, що вони врахували дорогу, їжу, витрати та інші обставини, які можуть трапитися під час подорожі.
Переклад: Надія Швадчак
Титульне фото: автор – Yaruta, Depositphotos
Обговорення