Теми статті: батькам, вчителям, директорам, книжки, НУШ
26 Жовтня 2017
7 299
0
Публікуємо другу підбірку книжок від освітян. Першу можна подивитись за цим посиланням.
Нагадуємо, що ці книжки ввійдуть до бібіліотеки Осередку навчання освітян упродовж життя “Біла ворона’, створеного рухом EdCamp в Україні. А книжку з підписом та побажанням людини, яка її передала, можна отримати, підтримавши кампанію організації на Спільнокошті.
Також розказуйте про збір книжок для бібліотеки Нової української школи із хештегом #книгоНУШ!
А якщо ви хочете рекомендувати книгу для ініціативи – зв’яжіться, будь ласка, з EdCamp Ukraine: [email protected] чи у Facebook – представники організації розкажуть, як долучитися.
Тому пропоную те, чим користуюся сама і свого часу із задоволенням відкрила для себе. Це – два маленьких томи “100 експрес-уроків української” від Олександра Авраменка, доцента Київського університету імені Бориса Грінченка і доброго знайомого телевізійній аудиторії “1+1”. Книжка в дорогу, у літак, потяг. Я переконана, що кожна сторінка буде відкриттям. І спочатку ви відчуєте себе повним невігласом, тому що зрозумієте, що говорите українською неправильно. Але вже на третій сторінці зміни вас захоплять, і ці коротенькі уроки з ілюстраціями прийдуться вам до душі. Яскраво, кумедно, пізнавально.
Книга в библиотеку – дело серьезное. Заглянула в свой книжный шкаф, пересмотрела все полки. Нашла.
“Sapiens. Краткая история человечества” автора Юваля Ноя Харари из Иерусалимского университета. Книга, которая вызвала массу эмоций и реакций по всему миру. Мы “летим” вперед, отслеживаем экзиты ведущих технологических компаний, следим за новинками, искуственный интелект давно уже не научная фантастика, а повседневность… поэтому, на мой взгляд, эта книга так важна – она возвращает к истокам, к вопросу, какой путь прошло человечество.
Эта книга – попытка ответить на вопрос, как человек разумный сумел покорить мир? Что стало с другими видами человека? Когда и почему появились деньги, государства и религия? Как возникали и рушились империи? Почему почти все общества ставили женщин ниже мужчин? Как наука и капитализм стали господствующими вероучениями современной эры? Становились ли люди с течением времени счастливее? Какое будущее нас ожидает?
С радостью передаю эту книгу в фонд библиотеки Новой Украинской Школы.
Для мене будь-яка зміна починається зі зміни себе, і Керол Двек, професорка психології у Стенфордському університеті, розповідає про новий тип мислення, який необхідний для будь-якого розвитку.
Власне, англійською це звучить як growth mindset – мислення, зорієнтоване на зростання. Цей підхід дозволяє дивитись на життя як на досвід, який залежить від якості докладених зусиль. Це мислення дозволяє дивитись на кожну людину як на безмежний потенціал.
На противагу – є фіксоване мислення, яке проявляється у ставленнях до помилок, відсутності бажання експериментувати чи ризикувати. Часто треба поборотись з собою, щоб його викорінити
Для освітян ця книга важлива, бо вона дозволяє перосмислити такі речі як потенціал кожного, вона дає формули стосовно того, як працювати з людьми, аби вони могли цей потенціал реалізувати.
На жаль, не бачила її українською. Проте сподіваюсь, що переклад не забариться.
Тут – короткий огляд книги.
В Україні є переклад чудової книги освітнього експерта Майкла Фуллана “Сила змін” від Видавництвоа Літопис. Автор говорить про складність змін в освітньому середовищі, хоча принципи підходять і до будь-якого іншого середовища. Фуллан нагадує, що зміни безперервні, тому і складні. Проте багато залежить від нашого сприйняття цих змін. Вони не можливі лише згори чи знизу. Тобто має бути паралельний процес. У цьому процесі роль кожного важлива, адже кожен стає джерелом змін.
Чим складніша зміна, тим менше ми можемо на неї впливати. Хіба не це ми зараз відчуваємо в освіті? Проте якщо навчимося бачити у викликах та проблемах – друзів та можливості, є шанс, що все буде простіше.
Ця книга колись дуже допомогла Центру Інноваційної Освіти “Про.Світ” сформувати своє розуміння змін та прийняти те, що ми безперервно проживаємо. Буде дуже помічна всім освітянам і не тільки, усім, хто безперервно змінються та навчається!
Про книгу та автора, а також короткі огляди можна прочитати нижче за цим посиланням, а також тут і тут.
Із задоволенням приймаю заклик та ділюся книгою Тоні Вагнера “Створення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світ”. Ця книга унікальна тим, що вона створена на фактах та реальних кейсах успішних людей. Розкриваються питання: що спільного та відмінного в розвитку STEM-інноваторів та соціальних інноваторів; як працювати з високомотивованнимим та немотивованими дітьми. Автор відкриває секрети виховання інноваційної молоді для батьків та викладачів.
Книга, яку я хочу порекомендувати вчителю Нової Української Школи, – це Дуг Лемов “Мастерство учителя”.
Я згодна з автором на всі 100%, що вчитель “від Бога”– це не абстрактний “дар” чи талант, це постійне самовдосконалення і увага до деталей.
Якщо ви саме такий учитель – “Мастерство учителя” допоможе трохи інакше поглянути на свою роль та підкаже кілька дуже дієвих вчительських лайфхаків!
Особливо рекомендую вчителям початкової школи.
Приємного читання.
Коли говорять про когось “ну ти ж знаєш, це людина з особливими потребами”, я намагаюсь стримати в собі фразу “у кожного з нас – особливі потреби”. Власне, стримую через те, що таки дійсно нам не вистачає цього вміння:
– відчувати потреби інших;
– бачити і приймати інших;
– розуміти, що інколи потрібно запитати дозволу перед тим, як обійняти когось або навантажити чимось новим для нього;
– не боятися помилок;
– не боятися визнавати свої помилки і виправляти їх;
– вибачати рідним;
– не жаліти, а діяти на випередження…
Ми багато говоримо про інклюзивний простір і про інклюзивне навчання, але на практиці не завжди готові бути включеними. Пам’ятаю публікації на кшталт “Діти-індиго” ще віддавна, але тільки зараз можу сказати, що бодай трохи починаю розуміти, як себе поводити з аутистами і на що варто звернути увагу.
Аутизм – це те, про що ми говоримо, але частіше не усвідомлюємо ані реакцій людей з РАС (розлади аутичного спектру), ані реакції нашої системи (держави, медицини, освіти – перелік продовжується) на них.
Коли ми працювали над книгою “Рікі та дороги”, перечитала купу додаткової літератури. Зрештою, ми навіть із дизайнером влаштували графологічну експертизу, щоб краще передати почерк хлопчика із синдромом Аспергера, а з Марією Бірченко прискіпливо перераховували предмети на Матвієві і поруч із ним, відстежували, скільки ковтків може бути у дволітровій пляшці, а ще – я плакала о третій ночі, дочитуючи рукопис повісті.
Власне, тому я передаю “Рікі та дороги” Марка Лівіна на поличку #КнигаНУШ зі словами “У кожного з нас – особливі потреби”.
Передаю, бо щиро вважаю, що школі дуже потрібна любов. До кожного, хто там навчається і навчає, бо в кожного з нас – особливі потреби. Бо цінність людини не залежить від її здібностей і досягнень. Бо кожен має право на спілкування і на те, щоб бути почутим. Бо справжня освіта передбачає реальні взаємини, включений діалог. Бо кожен потребує підтримки й дружби.
Приєднуюсь до флешмобу #книгоНУШ та підтримую #EdCampUkraine у створенні бібліотеки для Нової Української Школи!
Exam Booster від видавництва Cambridge University Press – це must have для кожного, хто складає ЗНО з англійської. Boost your exam confidence!
Шлях до прибутку, задоволення та мрії.
“Доставка щастя” – розповідь про великі гроші, велику дружбу і щире людинолюбство; коли за сім’ю є не лише кровні родичі, а й працівники, клієнти і навіть конкуренти. Це історія про хист людини щомиті наповнювати своє життя сенсом, надавати йому елементів інтриги задля особистого щастя і щастя людей, які тебе оточують, викладатися наповну – хай то буде вчасна доставка замовлення клієнтові чи підкорення Кіліманджаро.
Тоні Шею вдалося створити величезне товариство однодумців, справжніх друзів і фанатів своєї справи, людей, які, “доставляючі щастя” іншим, роблять щасливими і себе…”
Мой выбор – книга Тони Шея “Доставляя счастье”…
Просто о сложном от миллиардера, “единорога”, создателя компании Zappos Тони Шея – про счастье, про ценности, про смыслы, в общем – о главном…
“Нова українська школа”
Титульне фото: автор – Michał Grosicki, Unsplash
Обговорення