11 Липня 2018

62% свого часу український вчитель витрачає на роботу – дослідження

Ініціатива EdCamp Ukraine спільно з МОН провели дослідження “Навчати й навчатися: як і куди зростати українському вчительству”. У проекті взяли участь 8 427 осіб з усієї України, відповівши на 75 питань.

За результатами дослідження, 62% свого часу в будні вчитель витрачає на роботу.

Водночас, на різні форми підвищення кваліфікації вчитель виділяє в середньому 14 годин щотижня. А 49% вчителів хочуть приділяти цьому більше часу.

Вчителів мотивує підвищити кваліфікацію:

  • власне бажання зростати професійно – 87%;
  • можливість відволіктися від рутини і отримати нові враження – 37%;
  • офіційні вимоги – 32%;
  • прагнення збільшити дохід – 27%;
  • просування кар’єрою – 24%.

Розвиватися вчителі хочуть у таких напрямах: володіння іноземною мовою, профілактика професійного вигорання, створення нового освітнього простору, “наскрізні” навички (вирішення проблем, навчання протягом життя, робота в команді тощо), навички інформаційно-комунікаційних технологій для викладання, інтеграція дітей із особливими освітніми потребами до процесу навчання.

Натомість професійному зростанню вчителів заважає те, що:

  • цікаві можливості професійного зростання занадто дорогі або їх взагалі неможливо собі дозволити – 43%;
  • недостатньо часу через сімейні обов’язки – 31%;
  • недостатньо сформована підтримка на рівні школи – 24%;

Завантажити дослідження можна за цим посиланням.

За отриманими результатами буде укладена Декларація якості, яку, за бажання, підписуватимуть надавачі послуг у системі підвищення педагогічної кваліфікації.

До того ж, на останній сторінці дослідження пропонується сформувати свої висновки, сфотографувати та надіслати на пошту [email protected] або опублікувати на Facebook з хештегом #навчатиінавчатися.

Нагадаємо, що згідно з дослідженням PISA, головним чинником успішності учнів є кваліфікація вчителів.

Фото: автор – Alexas_Fotos, Pixabay


Обговорення