12 212
0
Громадська спілка “Міжнародний інститут інтегрального розвитку”, EdCamp Ukraine, Простір емоційного розвитку EMPATIA.pro та видання “Нова українська школа” запускають проект “Книжкові лабораторії змін “ЗІ СТОРІНОК У ЖИТТЯ” в освітянських спільнотах”. Він є продовженням проекту “Інтегральне лідерство в освіті” та ініціативи #книгоНУШ, метою якої є збір книг для освітянської бібліотеки.
Уже понад місяць лідери/-ки думок діляться рекомендаціями книжок для освітян, які згодом увійдуть до бібліотеки осередку навчання освітян упродовж життя “Біла ворона”.
Проект #книгоНУШ прагне розвивати освітянські бібліотеки по всій Україні, і тепер у цьому йому допомагає “Міжнародний інститут інтегрального розвитку”.
“Уже вдруге ми реалізуємо проект “Інтегральне лідерство в освіті”, – зазначає Голова Громадської спілки “Міжнародний інститут інтегрального розвитку” Катерина Ясько. – Цього року 30 освітян вивчали психологію розвитку, ненасильницьку комунікацію, сучасні еволюційні теорії – інтегральну теорію Уїлбера та спіральну динаміку Дона Бека та Кріса Кована.
Завдяки цьому проекту ми придбали 20 комплектів по 36 книжок. 10 комплектів ми хочемо передати школам, в яких працюють учасниці й учасники проекту, а ще 10 – іншим найбільш активним та найбільш мотивованим учасникам реформаторського процесу у сфері освіти”.
Взяти участь у проекті “Книжкові лабораторії змін “ЗІ СТОРІНОК У ЖИТТЯ” в освітянських спільнотах” можуть вчителі/-ки, які прагнуть отримати у свої бібліотеки якісну літературу для особистого та професійного розвитку.
Серед книжок є “Школа майбутнього” Кена Робінсона, “Правила розвитку мозку дитини” Джона Медіни, “Фінські уроки 2.0” Пасі Салберґа та ще 33 книжки про найкращі освітні практики та психологію. Повний список книжок можна знайти за цим посиланням.
Проект “Книжкові лабораторії змін “ЗІ СТОРІНОК У ЖИТТЯ” в освітянських спільнотах” має кілька цілей: залучити вчителів/-ок до читання літератури з розвитку, підсилити важливість читання та розвинути у педагогів особливу компетенцію застосування книжкових сторінок у житті – тобто використання отриманих знань на практиці.
“Ми віримо, що зміни починаються зі зміни особистості вчителя. Виключно практичних посібників та методичних матеріалів недостатньо. У психології є горизонтальний та вертикальний розвиток. Горизонтальний – це про компетентності, зокрема і педагогічні: вміння писати, створювати дидактичні матеріали, знати свій предмет, користуватися технологіями тощо.
Вертикальний розвиток – це, власне, зростання свідомості: розширення світогляду, вміння дивитись на речі з різних перспектив, аналізувати, емоційний інтелект”, – каже Катерина Ясько.
Аби ці 36 книжок “працювали” і не залежувались у бібліотеках, команди проекту візьмуть на себе зобов’язання проводити книжкові лабораторії, чи то клуби. Їхня суть полягає в тому, щоб не просто читати якісні книжки, а ділитися ідеями з них з іншими людьми на спеціальних зустрічах.
“Ми вивчили, як це відбувається у сфері бізнесу. Там є частою практика, коли задля розвитку організації створюються клуби, де працівники чи учасники читають та презентують книжки. І для цього не треба багато. Насамперед потрібні натхнення і бажання творити щось разом”, – каже керівник EdCamp Ukraine Олександр Елькін.
Щоб учителям/-кам було легше проводити такі клуби, організатори підготували орієнтовний план дій. Зустрічі пропонується проводити не рідше, ніж раз на два тижні, та розглядати по 1-2 книжки.
Такі книжкові клуби можна організовувати як для педагогічної спільноти, так і залучаючи батьків і учнів. Таким чином книжкові лабораторії можуть стати ще й інструментом для налагодження співпраці між усіма учасниками освітнього процесу. Окрім того, вони можуть об’єднати вчителів з різних шкіл.
Згодом ініціатори проекту планують зібрати зворотний зв’язок – які книжки найбільше вплинули на педагогів, як саме, які нові ідеї вони там знайшли та що спробували впровадити у своїй школі чи громаді.
“Можливо, не всі зможуть прочитати, але принаймні почують від інших, про що йдеться в тих книжках, які ключові ідеї, і потім подумають, що можна для своєї освітянської спільноти запозичити і що можна змінити – для школи чи мережі шкіл. І тоді книга запрацює – знання з паперу перейдуть у реальне шкільне життя”, – наголошує Олександр Елькін.
Він сподівається, що ці книжки стануть поштовхом для того, щоб Нова українська школа з мрії перетворилася на українську реальність.
Олександр та Катерина додають, що цим проектом вони також хочуть залучити українські видавництва реалізовувати подібні проекти – адже 20 комплектів по 36 книжок замало для близько 17 тисяч шкіл, які діють в Україні. Окрім того, організатори закликають видавництва перекладати українською більше літератури для розвитку.
Щоб отримати комплект книжок, потрібно заповнити аплікаційну форму.
Дедлайн подачі заявок – 1 грудня (23:59).
Проект “Інтегральне лідерство в освіті” фінансується в межах литовської Програми розвитку співпраці та сприяння демократії за фінансової підтримки Шведського Інституту та реалізується спільно з Просвітницькою ініціативою “Простір емоційного розвитку “ЕМПАТІЯ” та ГО “Міжнародна просвітницька ініціатива “ВІДКРИТА ХАТА”.
Фото: автор – Ben White, Unsplash
Обговорення