23 Липня 2018

МОН розробило методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти

Міністерство освіти і науки розробило методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в Україні у закладах загальної середньої та позашкільної освіти на 2018/2019 навчальний рік.

Про це повідомляють на сайті Інституту модернізації змісту освіти.

“Готувати майбутніх новаторів необхідно ще під час навчання у закладах освіти. Особливого значення набуває формування компетентностей особистості, її здатності до творчого, креативного мислення, вміння ефективно вирішувати складні проблеми власної життєдіяльності, що визначає конкурентоспроможність особистості у сучасних економічних умовах. Тому вкрай важливим є забезпечення розвитку напрямів SТЕМ-освіти в закладах освіти” йдеться у листі.

Відділ STEM-освіти ДНУ “Інститут модернізації змісту освіти” визначив головні напрями розвитку STEM-освіти:

  • розроблення нормативно-правових, науково-методичних засад впровадження STEM-освіти;
  • сприяння розвитку STEM-освіти: аналіз результативності процесу і динаміки розвитку, шляхи підвищення ефективності впровадження інновацій, виявлення проблем та прогнозування подальших тенденцій розвитку напрямів STEM-освіти;
  • проведення дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня за темою “Науково-методичні засади створення та функціонування Всеукраїнського науково-методичного віртуального STEM-центру (ВНМВ STEM-центр)” на 2017-2021 роки, реалізація заходів Програми інноваційно-освітнього проекту всеукраїнського рівня за темою “Я  дослідник” на 2018-2021 роки;
  • проведення просвітницько-профорієнтаційної роботи серед молоді з метою ознайомлення зі STEM-професіями;
  • організація та проведення освітніх заходів, спрямованих на популяризацію STEM-навчання: конкурси, змагання, STEM-фестивалі, наукові пікніки, STEM-екскурсії тощо;
  • поширення досвіду та здобутків у галузі STEM-освіти шляхом публікацій, презентацій під час освітніх заходів різного рівня: міжнародних, всеукраїнських, регіональних науково-практичних конференцій, семінарів, вебінарів, тренінгів, круглих столів, конкурсів, хакатонів тощо;
  • ініціювання, фандрайзинг та координація інноваційних освітніх проектів;
  • підвищення рівня фахової майстерності науково-педагогічних працівників і представлення педагогічного досвіду роботи, зокрема, у рамках STEM-школи.

Регіональним освітнім установам радять спланувати роботу з урахуванням вищезазначених напрямів діяльності.

Детальніше про створення та функціонування STEM-лабораторій/центрів та матеріально-технічне й інформаційне забезпечення можна прочитати за посиланням.

Фото: автор – Samuel Zeller, Unsplash 


Обговорення