Міністерство освіти і науки затвердило програму незалежного тестування фахових знань та умінь вчителів початкової школи під час проходження сертифікації.
Відповідний наказ №33 від 14 січня опублікували на сайті Українського центру оцінювання якості освіти.
На основі цієї програми УЦОЯО складе тести, які використовуватимуть під час оцінювання вчителів.
Як зазначено в документі, тестування оцінюватиме:
- здатності вивчати, аналізувати та застосовувати під час планування освітнього процесу професійну літературу, подану в паперовій та електронній формах;
- здатності планувати роботу, розробляти календарно-тематичне планування змісту освітніх галузей, планувати професійний саморозвиток учителя;
- здатності здійснювати цілепокладання, коригування освітнього процесу на основі зіставлення проміжних результатів із запланованими;
- здатності дотримуватися вимог нормативно-правових документів, що регламентують організацію освітнього процесу в початковій школі;
- здатності до використання в освітньому процесі системи теоретичних знань з освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти;
- здатності до використання в освітньому процесі методик навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти;
- здатності до організації та проведення педагогічної діагностики учня;
- здатності добирати доцільні методи, засоби й форми навчання відповідно до визначених мети і завдань уроку, іншої форми навчання з урахуванням специфіки змісту навчального матеріалу та індивідуальних особливостей учнів класу;
- здатності до надання батькам (особам, що їх замінюють) порад і рекомендацій з питань підтримки учня в освітній діяльності за межами закладу освіти;
- здатності до організації взаємодії з батьками в різних формах;
- здатності до створення безпечних, психологічно комфортних умов освітнього процесу;
- здатності до змістового наповнення освітнього середовища відповідно до вимог Державного стандарту початкової освіти;
- здатності до врахування індивідуальних потреб учнів, зокрема обдарованих дітей, дітей, які мають особливі освітні потреби, під час створення освітнього середовища.
Програма складається з трьох розділів:
Перший розділ “Планування та організація освітнього процесу”
- мета і завдання освітнього процесу;
- нормативно-правова база організації освітнього процесу в початковій школі;\
- робота з інформацією та інформаційними джерелами;
- планування освітнього процесу.
Другий розділ “Забезпечення і підтримка навчання, виховання і розвитку учнів”
- сучасні технології навчання в початковій школі;
- педагогіка партнерства;
- система теоретичних знань з освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти (мовно-літературна, математична, природнича, громадянська та історична, соціальна та здоров’язбережувальна освітні галузі);
- методики навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти (методики навчання мови та літератури, навчання математики, навчання інтегрованого курсу “Я досліджую світ”);
- робота з батьками (іншими законними представниками);
- педагогічна діагностика.
Третій розділ “Створення освітнього середовища”
- здоров’язбережувальне освітнє середовище;
- змістове наповнення освітнього середовища;
- цифрове середовище;
- інклюзивна освіта, діти з особливими освітніми потребами.
Ознайомитися з програмою детально можна у документі нижче.
Nakaz_sertyfikatsiya_140119_33na-sajt
Завантажити документ можна за цим посиланням.
Раніше Державна служба якості освіти винесла на громадське обговорення методику оцінювання вчителів під час сертифікації.
Нагадаємо, 15 січня розпочалась реєстрація на пілотну сертифікацію вчителів. Детальну інструкцію, як пройти реєстрацію, дивіться за цим посиланням.
Раніше уряд опублікував положення про сертифікацію вчителів.
До того ж, Державна служба якості освіти попросила долучатися до розроблення документів, які допомагатимуть експертам оцінювати вчителя під час сертифікації.
“Нова українська школа”
Фото: автор – Sepy, Depositphotos
Обговорення