27 828
0
У Міністерстві освіти і науки хочуть зараховувати вчителям як підвищення кваліфікації не лише курси, а й, наприклад, написання підручників та підготовку учнівських олімпіад.
Про це розповіла міністр освіти і науки Лілія Гриневич на (не)конференції EdCamp, яка відбувається в Харкові.
“Ми хочемо допустити до підвищення кваліфікації не тільки інститути післядипломної освіти <…> Ми бачимо, що подолання інформаційних бар’єрів, співпраця з міжнародними організаціями, громадський сектор, який є в Україні, експерти можуть запропонувати чудову нову можливість для підвищення кваліфікації“, – сказала міністр.
Механізм для цього хочуть прописати в новому законі “Про повну загальну середню освіту”. Зараз відповідний законопроект узгоджується з Міністерством юстиції та зможе надійти до парламенту восени.
Якщо депутати встигнуть проголосувати за цей закон на осінній сесії, каже Гриневич, тоді в бюджетному кодексі на 2019 рік зможуть закласти принцип “гроші ходять за вчителем”. Таким чином наступного року педагоги зможуть використати виділені з бюджету кошти на підвищення кваліфікації не лише в інститутах післядипломної освіти.
Якщо ж депутати не встигнуть осінню розглянути законопроект, тоді МОН розробить критерії до організацій, які зможуть займатись підготовкою вчителів.
“За чітко розробленими критеріями до організацій та їхніх курсів ми визначаємо, що вони потрапляють у затверджений МОН список. Буде комісія, в яку ми введемо представників різних організацій, щоб не сидів міністр і визначав: хто буде, а хто ні. І вчителі зможуть вибирати для підвищення кваліфікації організацію з цього списку”, – розповіла керівниця МОН.
Проте в такому разі вчителі не зможуть використати кошти передбачені на підвищення своєї кваліфікації поза інститутами. Для цього необхідно ухвалити новий закон “Про загальну середню освіту.
Вона додала, що в міністерстві думають віднести до підвищення кваліфікації не лише проходження курсів.
“Наприклад, якщо вчитель написав підручник, це можна зарахувати як підвищення кваліфікації? Або якщо вчитель займається підготовкою всеукраїнських олімпіад? Тобто є багато форм роботи, які можна зараховувати”, – зазначила Гриневич.
Вона також висловилась проти ліцензування курсів підвищення кваліфікації, щоб, за її словами, не створювати нової бюрократичної структури.
“Нова українська школа”
Фото: автор – ijmaki, Pixabay
Обговорення