16 Квітня 2018

Учні показують вищі результати PISA, якщо батьки багато читали їм у дитинстві

Не зважаючи на соціально-економічні передумови, учні показують вищі результати тестування рівня освіти PISA, якщо батьки багато читали їм у дитинстві.

Це показало дослідження, опубліковане на сайті “PISA Україна”.

Також автори дослідження знайшли зв’язок між результатами навчання і тим, чи батьки допомагали учням з домашніми завданнями в 1-у класі.

“Відповіді батьків указують на стійку залежність результатів 15-річних учнів у тестах із читання від їхньої читацької активності в першому класі, а також від взаємодії батьків із ними під час читання й виконання домашніх завдань. У 2009 році бали із читання були значно вищими в тих учнів, чиї батьки повідомили, що вони “щодня або майже щодня” чи “один-два рази на тиждень” читали зі своїми дітьми, коли вони навчалися в першому класі, – зазначено у дослідженні.

PISA

Також 15-річні учні, чиї батьки активно цікавляться життям і навчанням своїх дітей, отримують суттєво кращі результати PISA.

Усі батьки здатні допомогти своїм дітям повністю розкрити свій потенціал. Для цього їм просто слід проводити час разом із дітьми, читаючи їм і розмовляючи з ними. Особливе значення така взаємодія має в ранньому віці дитини“, – зробили висновок дослідники.

Завантажити документ можна за цим посиланням.

Нагадаємо, подібні висновки зробила Аманда Ріплі у своїй книзі “Розумники: як виховати успішну особистість“.

Уряд виділив кошти на проведення тестування PISA в Україні, яке проведуть цього року з 15 квітня до 30 травня. МОН уже затвердило перелік закладів-претендентів, учні яких можуть проходити тестування.

У 2018 році провідною галуззю для оцінювання буде читацька грамотність.

Також тестування PISA у 2018 році включатиме розділ “глобальна компетентність”, який перевірятиме уміння учнів зрозуміти та оцінити різні погляди на світ.

Дослідження PISA за 2006 та 2009 роки показали, що учні, які мають несприятливі передумови для навчання, не приречені показувати низькі результати.

Країни, в яких багатьох учнів залишають на другий рік, відраховують та переводять в іншу школу, показують нижні результати тестів PISA. Також кращі результати показують учні з країн, де школи мають більшу автономію щодо змісту навчання й системи оцінювання.

У середньому в країнах Організації економічного співробітництва та розвитку 15-річні дівчата на 11% частіше за хлопців хочуть працювати в органах законодавчої влади, бути високопосадовцями, менеджерами й професіоналами.

Окрім того, Український центр оцінювання якості освіти підготував посібники “PISA: читацька грамотність“, “PISA: природничо-наукова грамотність“ та “PISA: математична грамотність“.

Читайте також переклади тез досліджень PISA “Як булінг впливає на рівень навчання”“Як оплачувана робота впливає на успішність дітей у школі” та “Як заняття спортом впливають на успішність дітей у школі”.

“Нова українська школа”

Фото: Pexels


Обговорення