707
0
Україна візьме участь у TALIS+ - освітньому дослідженні найрізноманітніших аспектів учителювання, метою якого є поліпшення вчительської професії та врахування думки освітян щодо різних аспектів їхньої роботи. Дослідження проводитиметься до 2026 року.
Про старт підготовки дослідження написав на своїй сторінці Facebook новопризначений Національний координатор Дослідження вчительської професії TALIS Олександр Елькін.
Як пояснила веб-ресурсу “Нова українська школа” директорка Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО) Тетяна Вакуленко, TALIS (на відміну від PISA, яка досліджує учнів) приділяє увагу учительству. І основний інструмент TALIS - анкетування. Це дослідження має з’ясувати ставлення педагогів та педагогінь до освітнього процесу, до системи адміністрування закладів освіти та із якими труднощами і викликами педагоги стикаються під час роботи.
“Там дуже багато запитань, які стосуються і упорядкування умов і оплати праці, і паперового навантаження, і безперечно одна із цінностей цього дослідження полягає в тому, що ми отримаємо правдиву інформацію про те, як учитель ставиться до аспектів своєї роботи”, - додала пані Тетяна Вакуленко. “Власне, через інформування політиків про свою позицію, вчительство потенційно може отримати кращі умови праці і певні речі в їхній праці можуть бути оптимізовані і спрощені”, - резюмувала директор УЦОЯО.
Як зазначає сам координатор дослідження Олександр Елькін, TALIS охопить різноманітні аспекти вчительства й вчителювання. В коментарі медіа-ресурсу “Нова українська школа” пан Олександр зазначив, що дослідження спрямовано на те, щоб створювати вплив на рівні освітніх політик. Його результатами можуть скористатися управлінці на рівні освіти аби покращити і змінити освітні політики. Оскільки цільовою аудиторією TALIS є вчителі і адміністрації закладів освіти, то саме вони в першу чергу можуть відчути прикладний результат дослідження.
Також він наводить приклад інших країн, які проводили аналогічне дослідження. “Наприклад, у Великобританії створили робочу групу, яка впроваджує ініціативу британського уряду щодо зниження робочого навантаження вчительства, зокрема шляхом урахування додаткових адміністративних завдань у вчительській зарплатні”, - розповідає медіа-ресурсу “Нова українська школа” пан Олександр Елькін. Ще одним прикладом є Казахстан, де відбулася зміна структури вчительського навантаження, а також піднялася зарплата і поріг входу у професію.
“Кожна країна робить висновки для себе, виходячи з того які є національні виклики. Ці дані мають цінність інформативну, тож потім цю інформацію треба виводити на рівень трансформації змін. Тому це залежить від того, як ми цим скористаємось”, - додає пан Елькін.
Вагомим аргументом для освітніх політиків реалізувати зміни для покращення системи, на думку пана Елькіна, має стати офіційний статус дослідження. “Тут можна виступити з певним закликом, що, саме це дослідження робить не держава окремо чи державна інституція окремо, а одна з найбільших незалежних освітянських спільнот, яка як раз намагається всі ці рокі доносити голос освітян. EdCamp Ukraine (спільнота українських освітян) є офіційно визнаним національно-дослідницьким центром і це є частиною нашого мандату, адвокатувати цей голос і далі його нести на рівень того, щоб ці зміни були впроваджені”, - зазначив він.
Нагадаємо, 4 грудня 2024 року був підписаний відповідній наказ Міністерства освіти та науки. Відповідно до цього документа виконання плану заходів покладено на Український центр оцінювання якості освіти спільно з Національним центром проведення TALIS 2024 - 2026. Цього року пройде пілотний етап, а вже у 2026 році - збір даних.
Дослідження реалізується зусіллями EdCamp Ukraine разом із Міністерством освіти і науки України й Українським центром оцінювання якості освіти, за сприяння Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій й за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”.
Як зазначають в EdCamp Ukraine, дослідження проводиться анонімно й використовується тільки для збору даних, а не оцінювання чи самооцінювання.
Результати будуть придатні для міжнародного порівняння, виявлення спільних освітніх викликів та вивчення досвіду інших освітніх систем.
Довідка. TALIS розшифровується як “Міжнародне дослідження “Навчати і навчатися””. Це анкетування вчительства і керівництва шкіл щодо різноманітних аспектів їхньої професії. Дослідження проводить Організація економічного співробітництва та розвитку з 2008 року кожні 5-6 років. Новий цикл розпочався у 2024-му.
Нагадаємо, що веб-ресурс НУШ вже писав про те, що в Україні буде проведено це дослідження.
Обговорення