15 384
0
Державна служба якості освіти повідомила, що спільно з територіальними органами провела у 2024 році інституційні аудити 132 закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО). Високий рівень педагогічної діяльності показали лише 5% закладів освіти.
Оцінювання проводилось як за ініціативи засновників – 69 закладів, так і на прохання керівників шкіл – 61. Ще 2 заклади ухвалили рішення про проведення аудиту на засіданні педагогічних рад. При цьому 74 школи територіально знаходяться у сільській місцевості, а 58 – у містах. Ще 20 шкіл мають очно-дистанційний формат навчання.
Лідером за кількістю аудитів стала Львівська область, де аудит пройшли 12 закладів освіти. У Вінницькій та Тернопільській областях – 11, у Волинській – 10, в Одеській – 9, у Закарпатській – 8.
За підсумками проведення інституційних аудитів визначено, що більшість закладів (60%) потребують покращення освітнього середовища та системи оцінювання результатів навчання учнів. Разом із тим педагогічна діяльність й управлінські процеси в більш ніж половині закладів оцінено на достатньому рівні.
Джерело: Державна служба якості освіти
Серед вимог, які також вимагають покращення, – забезпечення комфортних умов навчання (63%) і формування інклюзивного та мотивуючого до навчання освітнього простору (67%).
За напрямом “Система оцінювання результатів навчання учнів” – всі три критерії мають оцінку, що потребує покращення. Мова йде про наявність системи незалежного оцінювання учнів, підтримку в навчальному процесі та формування в учнів самостійності та здатності до самооцінювання.
За напрямом “Педагогічна діяльність” результати дослідження змішані. Поруч із високим рівнем співпраці з учнями та батьками – 73% шкіл – потребують підвищення професійного рівня 45% закладів освіти. Ще 54% не в повній мірі враховують принцип доброчесності в організації педагогічної діяльності.
Проте більшість закладів показала достатній рівень управлінських процесів. Перш за все це стосується кадрової політики та формування довіри й дотримання етичних норм.
Під час проведення перевірки аудитори також випробували роботу системи “EvaluEd”, аби перевірити її ефективність та виявити можливі технічні недоліки. За результатами дослідження в аудиторів з’явилася пропозиція провести у 2025 році апробацію системи в початкових школах та тих, у складі яких функціонують інклюзивні класи.
Детальніше з результатами оцінювання можна ознайомитись на сайті Державної служби якості освіти.
Крім того, держслужба якості освіти пропонує звернути увагу на рекомендації побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти “Абетка для директора”. Рекомендації написані за співавторства першого освітнього омбудсмена Сергія Горбачова. У документі зазначені напрями самооцінювання якості освітньої діяльності, що дають змогу керівнику самостійно вибудовувати внутрішню систему забезпечення якості освіти у школі.
Нагадаємо, медіа “НУШ” також розповідало про переваги інформаційно-аналітичної системи самооцінювання “EvaluEd” для закладів освіти.
Фото – Держслужба якості освіти
Обговорення