2 078
0
Державна служба якості освіти України оприлюднила пропозиції щодо подолання освітніх втрат. Свої рекомендації служба сформулювала за результатами ІІ етапу загальнодержавного моніторингового дослідження якості освіти в умовах воєнного стану.
Звіт сформований на основі результатів тестування учнів 6-х і 8-х класів та їх обговорення в макрорегіонах – Заході, Півдні, Півночі, Сході, а також в межах Форуму якості освіти.
Загальні рекомендації Держслужби були розподілені на три блоки. Перший стосується рекомендацій органам державної влади. Окрім систематичного проведення моніторингу та розробки інструментарію для оцінки втрат та нормативно-правової документації рекомендовано також і використання фінансових інструментів. Йдеться про виділення субвенцій та фінансування вибіркових компонентів навчальних планів. Також у службі звернули увагу на необхідність проведення низки заходів підвищення кваліфікації педагогів і програми підтримки молодих учителів.
Другий блок Держслужба сформулювала для закладів освіти. Це перелік заходів, які в першу чергу зосереджені на наданні простору та автономії вчителю. Так, наприклад, серед пропозицій – впровадження “нетипових” освітніх програм, академічна свобода, неформальний підхід до розбудови внутрішньої системи. Також ДСЯОУ торкнулася питання забезпечення кібербезпеки, підвищення рівня освіти у сфері сучасних технологій, штучного інтелекту, а також матеріально-технічного забезпечення. Серед рекомендацій організаційного характеру – проведення внутрішніх моніторингів результатів навчання учнів, організація навчальних семінарів для педагогів та створення системи профорієнтації школярів.
Окремий блок рекомендацій Держслужба приділила засновникам закладів освіти. Зокрема, ДСЯОУ рекомендувала створити умови для повернення учнів до очного навчання та систему підтримки педагогів та учнів, у тому числі психологічну. Крім того, у цей блок рекомендацій була включена фінансова складова. Окрім забезпечення технічним оснащенням – облаштування медіатек, створення сучасних навчальних кабінетів і хабів та забезпечення доступу до інтернет-мережі, рекомендовано фінансувати додаткові стимулювальні виплати педагогам. Також у держслужбі наголосили на необхідності фінансувати варіативну складову навчальних планів та підвищення кваліфікації педагогів.
Медіа “Нова українська школа” поспілкувалося із заступником голови Державної служби якості освіти Іваном Юрійчуком. “Якщо говорити про місцеві органи, то я рекомендував би розглядати освіту як інвестицію, а не як дотаційну сферу”, – ділиться думками пан Юрійчук.
Він наголосив, що це принципово різне бачення. Заступник голови ДСЯО навів приклад громад, які інвестували в освіту, запровадивши проведення EdCamp – громадської організації, яка підтримує спільноту відповідального вчительства. “Там, де мери зрозуміли, що проведення EdCamp підвищує загальну капіталізацію міста, тобто робить його більш привабливим, там є рух і розуміння, що освіта може бути об’єктом інвестицій”, – резюмує пан Юрійчук.
Нагадаємо, медіа “Нова українська школа” раніше знайомило читачів із діяльністю громадської організації EdCamp, яка мотивує освітян розвиватися й ділитися досвідом.
Фото – Державна служба якості освіти України
Обговорення