978
0
Комітет освіти і науки Верховної Ради назвав чотири основні причини низького рівня освоєння коштів освітніх субвенцій. Голова освітнього комітету Сергій Бабак у своєму Telegram навів причини негативних результатів і запропонував рішення.
“Комітет, в межах контрольної функції, не тільки критично розглядає контрольне питання, а й проводить аналіз причин негативних результатів і пропонує рішення”.
На думку голови комітету, першочерговим є вчасне затвердження порядку використання коштів, оскільки минулоріч більшість була затверджена в другій половині року.
Як зазначає парламентар, після комунікації з Прем’єр-міністром МОН отримав доручення затвердити всі порядки до 1 січня 2025 року. “Не так все ідеально вийшло, але більшість порядків цього року затверджені вчасно, в січні”, – додає Бабак.
Друга причина затримки пов’язана з переліком обладнання, оскільки частина обладнання імпортується з інших країн. Тож перед запуском субвенції варто промоніторити ринки обладнання і виявити яка частина є в Україні, а яка імпортується. Це дає змогу визначити чи встигне постачальник завезти необхідне обладнання і устаткування.
Голова комітету зауважив, що переліки важливо оновлювати, аби не купувати один і той самий вид обладнання кожного року.
Третім пунктом парламентар назвав відсутність аналізу того, що зроблено в минулих періодах і чи досягнуто мети. “Інакше незрозуміло, чому з року в рік має однакові проблеми”, – додає він.
На останок Сергій Бабак звернув увагу на відсутність ефективного управління субвенціями.
Як зазначав парламентар у своєму попередньому дописі, у грудні 2023 року була створена субвенція обсягом 1,745 млрд грн. За весь 2024 рік використано 953,7 млн (58% ) на закупівлю обладнання, з яких залишилось 691,6 млн та 9,1 млн (9,1%) на навчання вчителів, із яких залишилось 90,9 млн.
Нагадаємо, медіа “Нова українська школа” раніше писало про незадовільний стан використання освітніх субвенцій.
Фото – Facebook Комітету освіти і науки Верховної Ради України
Обговорення