2 543
0
У суспільстві знову виникає дискусія щодо використання мобільних телефонів у закладах освіти. Хоча на законодавчому рівні в Україні не існує заборони на використання мобільних пристроїв у школах, питання їх застосування в освітньому процесі потребує детальнішого врегулювання.
Про це Служба освітнього омбудсмена написала у своєму Facebook.
Згідно з чинним законодавством, школи не можуть забороняти учням носити мобільні телефони, оскільки на рівні держави не встановлено жодних обмежень щодо цього. Проте, як підкреслюють експерти, важливо розуміти, що гаджети можуть бути корисними в освітньому процесі, якщо їх використання не перешкоджає навчанням.
Мобільні телефони і гаджети можуть бути корисними інструментами в навчальному процесі. Завдяки ним учні мають доступ до електронних підручників, інтерактивних додатків, що робить уроки більш цікавими та доступними. Крім того, гаджети допомагають в організації пошукової роботи, проведенні проєктів і вивченні нових тем. Вони також сприяють розвитку медіаграмотності серед учнів, що є важливою навичкою у сучасному світі.
Ще одним важливим аспектом є можливість підтримання зв’язку між учнями та їхніми батьками. Це особливо важливо в умовах воєнного стану, коли виникають надзвичайні ситуації, і діти можуть швидко повідомити батьків про своє самопочуття або інші проблеми. Також мобільні телефони дозволяють зафіксувати факти порушення прав учасників освітнього процесу, зокрема випадки булінгу або насильства, що може допомогти в подальшому розслідуванні.
Однак безконтрольне використання мобільних пристроїв може призвести до численних негативних наслідків. Мобільні телефони можуть відволікати учнів від навчання, сприяти академічній недоброчесності, знижувати рівень міжособистісного спілкування та рухової активності. Надмірне користування гаджетами також негативно позначається на здоров’ї дітей — це може призвести до проблем із зором, поставою та психоемоційним станом.
Не менш важливим є доступ до небезпечного контенту, який може негативно вплинути на розвиток дітей, а також сприяти виникненню залежностей від гаджетів, кібербулінгу та інших шкідливих звичок.
Наразі в Україні на державному рівні відсутні чіткі нормативно-правові акти, які б регулювали використання мобільних телефонів у закладах освіти. Це ускладнює створення загальношкільних правил і породжує юридичні труднощі при їхньому виконанні. Виникає низка запитань: де зберігатимуться гаджети учнів, хто відповідатиме за їх збереження, якими мають бути правові підстави для вилучення пристроїв?
З огляду на це, важливо розробити відповідні законодавчі акти, які б регламентували правила використання гаджетів у школах. Оскільки питання щодо цього не врегульоване на державному рівні, школи змушені приймати власні рішення щодо цього, що може призвести до юридичних суперечок.
Загалом, використання гаджетів у школах має як свої переваги, так і негативні аспекти. Технологічний прогрес не можна ігнорувати, однак важливо створити чіткі правила для їх використання, які б забезпечили безпеку учнів та не шкодили б освітньому процесу. Безпека дітей, особливо в умовах воєнного стану, а також потреба в ефективному навчанні, вимагають від держави ухвалення відповідних нормативно-правових актів, які б регулювали це питання на загальнодержавному рівні.
Нагадаємо, раніше медіа “НУШ” давало відповіді на найбільш поширені запитання щодо того, як отримати гаджети для навчання.
Фото — освітній омбудсмен
Обговорення