988
0
Сьогодні, 20 березня, починається третій етап сертифікації серед учителів початкових класів, математики, української мови і літератури, історії та громадянських дисциплін. Про це повідомила на своєму сайті Державна служба якості освіти.
Як зазначила ДСЯО, цьогоріч до третього етапу допущені 1030 вчителів початкових класів, 167 вчителів математики, 267 вчителів української мови та літератури та 248 вчителів історії та громадянських дисциплін.
За 3–5 днів до оцінювання кожен учасник отримує офіційне повідомлення із зазначенням дати проведення експертної перевірки. Сповіщення буде надіслано експертною групою на адресу електронної пошти, зазначену в реєстраційній картці-заяві учасника.
Експертну групу було сформовано з педагогічних та науково-педагогічних працівники зі стажем роботи понад п’ять років. Під час вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації експерти оцінюватимуть 15 професійних компетентностей педагогів за визначеними критеріями, які узгоджені з переліком трудових дій.
Методи оцінювання
Для комплексного аналізу професійних компетентностей вчителя, експерти використовують три основні методи: спостереження за навчальними заняттями та їх самоаналізом, аналіз самопрезентації практичного досвіду, інтерв’ю з учасником сертифікації.
Спостереження за уроками та їх аналіз
Під час сертифікації вчитель проводить навчальні заняття згідно з календарним планом роботи та навчальним планом, а експерти спостерігають щонайменше два заняття.
Зауважимо, що учасникам сертифікації заборонено проводити репетиції навчальних занять.
Після цього педагог має проаналізувати один із уроків, який буде обраний експертами, оцінюючи результативність навчального заняття; реалізацію поставлених цілей; ефективність використаних технологій, методів, прийомів навчання; рівень навчально-пізнавальної діяльності та активності учнів на занятті тощо.
На самоаналіз відводиться до 10 хвилин, і його мета — показати, наскільки вчитель усвідомлює сильні та слабкі сторони своєї роботи.
Самопрезентація професійного досвіду
Ще одним важливим етапом є самопрезентація, у якій вчитель розповідає про свою педагогічну діяльність за останні два роки і готується заздалегідь. Формат може бути довільним: відеопрезентація, мультимедійний матеріал або живий виступ. Основні складові самопрезентації: іінформація про себе як про вчителя; освітнє середовище класу; взаємодія з учнями та батьками; досягнення у професії.
Презентація триває до 15 хвилин.
Інтерв’ю з експертами
На завершальному етапі сертифікації відбувається інтерв’ю, яке триває до 60 хвилин. Це можливість для експертів уточнити важливі моменти, які неможливо було оцінити під час спостережень. Наприклад, якщо у класі немає дітей з особливими освітніми потребами, експерти можуть поставити запитання або змоделювати ситуацію, щоб перевірити інклюзивну компетентність учасника.
Таким чином, сертифікація дає змогу комплексно оцінити педагогічну майстерність учителя та визначити його готовність до ефективної роботи в сучасних освітніх умовах.
Нагадаємо, раніше медіа “НУШ” повідомляло, що за даними ДСЯО понад 1700 вчителів успішно склали тестування.
Фото — Державна служба якості освіти
Обговорення