Напишіть нам
Для всіх
Для всіхБатькамВчителямДиректорамУчням
Для всіх
Для всіхБатькамВчителямДиректорамУчням

Всі проєкти

Всі теми

26 Березня 2025

Як автоматизація може змінити управління освітою в Україні: досвід Британії

Ефективне управління освітою неможливе без якісних даних. У Великій Британії цей принцип реалізовано через єдиний цифровий освітній простір, який забезпечує оперативний збір, обробку та використання інформації про кожного учня. Це дозволяє ухвалювати рішення не на основі припущень, а з опорою на факти.

Про це пише інформаційний портал “Дзеркало тижня”.

Британська освітня система функціонує на основі централізованої бази даних, яка містить демографічні характеристики учнів, їхні академічні результати та інші важливі параметри.

Основні елементи цієї системи включають:

  • єдину базу демографічних даних школярів, що допомагає аналізувати освітні тенденції та боротися з нерівністю;
  • базу результатів навчання після кожного етапу освіти, зокрема тестування після молодшої, середньої та старшої школи;
  • портал обміну даними між школами, який зберігає освітню “історію” учня, що допомагає враховувати попередні досягнення під час переходу між закладами;
  • автоматизоване програмне забезпечення для шкіл, що не лише зберігає дані, а й генерує аналітичні звіти для керівництва.

Передача інформації між школами та Міністерством освіти здійснюється без агрегування даних – передаються персональні записи про кожного учня. Це дає змогу швидко отримувати нові аналітичні запити без додаткової бюрократії. Оновлення національної бази відбувається тричі на рік у чітко визначені дати (жовтень, січень, травень).

Система також передбачає автоматичні перевірки на узгодженість даних між школами. Якщо виявлено помилки чи розбіжності, школі дається час на їх виправлення, після чого інформація повторно завантажується без тривалих затримок.

Цифрова система дозволяє:

  • Аналізувати академічну успішність учнів та ефективність роботи шкіл, порівнюючи їх із середніми показниками по країні.
  • Оперативно реагувати на освітні виклики, наприклад, коригувати стратегії навчання для окремих груп учнів чи регіонів.
  • Спрощувати процес переходу учня між школами, зберігаючи його навчальні досягнення, статус (дитина з малозабезпеченої сім’ї, з ООП тощо), історію відвідувань та поведінку.
  • Забезпечити безпеку учнів завдяки передачі конфіденційних даних про випадки насильства, діагнози чи інші важливі обставини, доступ до яких мають лише визначені працівники.

Відкриті дані та користь для громадськості

Дані національної бази відкриті для працівників освіти у межах їхніх повноважень. Крім того, доступ до загальної аналітики можуть отримати всі охочі через урядовий портал.

Для батьків створено платформу порівняння шкіл, яка дозволяє обирати навчальний заклад, порівнюючи його за рівнем фінансування, академічними досягненнями учнів та іншими параметрами.

Чи можлива така система в Україні?

Україна вже впроваджує інформаційну систему АІКОМ, яка може стати основою для цифрового освітнього простору. Однак для повноцінної реалізації потрібна інтеграція з програмним забезпеченням шкіл та створення механізмів автоматичного обміну даними.

Перехід на управління освітою на основі даних дозволить не лише покращити якість навчання, а й зробити систему прозорішою, зручнішою та ефективнішою для всіх учасників процесу.

Нагадаємо, медіа “НУШ” повідомляло, що Міністерство освіти і науки України активно впроваджує цифрові рішення, щоб зробити навчання сучасним, доступним і зручним.

Фото – freepik

 


Обговорення