Напишіть нам
Для всіх
Для всіхБатькамВчителямДиректорамУчням
Для всіх
Для всіхБатькамВчителямДиректорамУчням

Всі проєкти

Всі теми

3 Квітня 2025

Освітній омбудсмен пропонує компромісне рішення щодо нової системи оцінювання

Новий механізм оцінювання результатів навчання, затверджений наказом МОН від 2 серпня 2024 року №1093, викликав бурхливу реакцію освітянської спільноти. Дискусії, критика та нерозуміння охопили педагогів, адже оновлені підходи суттєво змінюють систему оцінювання учнів.

Таку позицію висловила освітній омбудсмен Надія Лещик

Хоча, за її словами, до освітнього омбудсмена надійшло лише три офіційні звернення з цього питання, проблема набагато масштабніша. Представники освітньої сфери, директори шкіл та вчителі активно обговорювали нові рекомендації, вказуючи на їх складність, збільшене навантаження на педагогів та труднощі з адаптацією до різних предметів.

На думку освітнього омбудсмена, швидкий збір підписів під петицією щодо скасування нових правил свідчив про значний резонанс серед освітян. Однак офіційна відповідь на петицію залишила нові рекомендації в силі, а додаткові роз’яснення, викладені у листі МОН від 14 березня 2025 року № 1/4895-25, не вирішили ключові проблеми.

У ситуації, що склалася, освітній омбудсмен пропонує компромісне рішення: надати педагогічним радам закладів освіти право обирати між новими та старими підходами до оцінювання протягом двох років.

Це дозволить:

  • тим школам, які вже перейшли на нову систему, продовжити працювати за нею;
  • тим, для кого нововведення створюють труднощі, тимчасово залишитися на старих підходах (наказ МОН від 1 квітня 2022 року № 289).

Перехідний період у два роки дасть змогу Міністерству освіти і науки провести коригування системи оцінювання, зменшити навантаження на вчителів, провести апробацію нової системи в окремих громадах, покращити комунікацію з освітянами та батьками.

Головна ідея пропозиції — уникнути протистояння між освітянами та органами влади й вибудувати ефективний діалог, заснований на співпраці та взаємоповазі.

Нагадаємо, медіа “НУШ” писало роз’яснення, у чому проблеми із моделлю оцінювання, яку відстоює МОН і вимагають скасувати вчителі.

Фото – сайт освітнього омбудсмена

 


Обговорення