2 405
0
Упродовж 2024 року Державна служба якості освіти України та її територіальні органи провели 132 позапланові інституційні аудити закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО) у 19 областях та місті Києві. Аудити охоплювали чотири напрями освітньої діяльності: освітнє середовище, систему оцінювання, педагогічну діяльність та управлінські процеси.
Найвищі результати школи продемонстрували за напрямом “Управлінські процеси” — 62% ЗЗСО мають достатній або високий рівень. Також відносно позитивно оцінена педагогічна діяльність — 55% закладів отримали такі ж оцінки.
Найбільше зауважень — до освітнього середовища та системи оцінювання: 60% шкіл за цими напрямами потребують покращення.
Найкраще школи справляються зі створенням простору без насильства (62% — на високому й достатньому рівні), але формування інклюзивного і мотивуючого простору залишається проблемою (62% потребують покращення).
Лише менше половини шкіл відповідають вимогам щодо прозорості та зрозумілості оцінювання, а у 4% закладів фіксується низький рівень внутрішнього моніторингу.
Високі показники мають вимоги, що стосуються співпраці з учнями та батьками (у 74% — достатній рівень), однак майже 55% шкіл потребують покращення в частині дотримання академічної доброчесності.
Найкраще школи впорались із формуванням прозорих відносин та кадровою політикою. Водночас 47% закладів не мають якісно сформованих стратегій розвитку.
Ці результати мають стати підґрунтям для покращення якості освіти в школах. Частину змін можна реалізувати силами самих педагогічних колективів, інші ж вимагають залучення місцевих органів влади та партнерів, — зазначають у Державній службі якості освіти.
Детальні результати інституційних аудитів можна переглянути у звіті на офіційному сайті Державної служби якості освіти.
Нагадаємо, раніше медіа “НУШ” писало про різницю між позаплановими перевірками та інституційними аудитами.
Фото - ДСЯО
Обговорення