1 694
0
Освітній омбудсмен Надія Лещик опрацювала два законопроєкти щодо змін до Закону України “Про повну загальну середню освіту”, які стосуються вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв (реєстр. № 13120 від 18.03.2025 та № 13120-1 від 26.03.2025).
На основі аналізу підготовлено опис проблематики та надано пропозиції змін до законопроєктів.
Позиція освітнього омбудсмена полягає у тому, реформа профільної освіти має на меті підвищити якість навчання, зменшити навантаження на учнів та забезпечити їм можливість навчатися за обраним профілем у старшій школі. Крім того, вона спрямована на зменшення освітньої нерівності та створення рівного доступу до якісної освіти для дітей з малих міст, селищ і сіл.
Під час опрацювання законопроєктів виокремлено низку проблем, які не охоплені їхнім змістом, але важливі для комплексного підходу до створення мережі ліцеїв. Серед основних викликів – відсутність чітких вимог до кількості учнів у ліцеї, питання логістики (транспорт, пансіонати), доступність старшої школи, зміни до вже затверджених мереж ліцеїв, що часто викликає конфлікти в громадах. Також зазначено необхідність системного підходу до роботи з іншими законодавчими актами.
На думку освітнього омбудсмена, особливу увагу слід звернути на такі аспекти:
Більш докладно про надані пропозиції – на сайті освітнього омбудсмена.
Нагадаємо, медіа “НУШ” писало, що новий законопроєкт 13120-1 дозволяє початкову школу у складі ліцеїв, основними відмінностями якого від законопроєкту 13120 є відсутність норми про заборону початкової ланки у складі ліцею та залишається норма про наповнюваність старшої школи, але відсутня по початковій.
Фото – freepik
Обговорення