Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

10 Квітня 2025

МОН оновлює природничу освіту: експерти й експертки розробляють нові підходи до навчання

8 квітня 2025 року в “Музеї науки” Малої академії наук відбулося експертне коло, присвячене оновленню змісту природничої освітньої галузі. Захід організувало Міністерство освіти і науки України спільно з МАН у межах політики “Освіта для життя”, що підсилює реформу НУШ.

Своїми враженнями від участі у Природничому колі для медіа “НУШ” поділилася Інна Дьоміна, засновниця і директорка Dominion.School, вчитель природничих дисциплін.

До обговорення долучилися освітяни, науковці та представники громадського сектору. Вони зосередилися на підвищенні престижу природничих наук і їхній ролі у розвитку економіки та обороноздатності України.

Експерти наголосили на недостатній кількості учнів, які обирають математичні та природничі профілі, особливо в сільській місцевості. Зазначалося, що для інноваційної економіки країні необхідно більше фахівців у галузі природничих і інженерних наук.

Під час дискусії також обговорили важливість формування загальної природничої грамотності. Учасники наголосили: у демократичному суспільстві базове розуміння природничих наук є необхідним для кожного, незалежно від професії. Йдеться про розвиток наукового мислення, вміння критично мислити та розрізняти правдиву інформацію серед потоку дезінформації.

Окрему увагу приділили осучасненню навчальних матеріалів: підкреслили потребу у візуально привабливому та якісному контенті, що здатен зацікавити сучасних школярів.

У межах роботи в групах експерти сформували конкретні рекомендації щодо оновлення природничої галузі:

  • визначити базові знання й компетентності для кожного учня;
  • синхронізувати програми природничих предметів;
  • оновити обладнання кабінетів і лабораторій.

Для реалізації задумів уряд планує спрямувати майже пів мільярда гривень на модернізацію матеріально-технічної бази в школах.

Концепцію оновленого змісту природничої освіти представлять навесні 2025 року, а з вересня її впровадять у пілотних школах для учнів 5 класів.

Нагадаємо, медіа “НУШ” публікувало матеріал щодо переваг природничої освіти, думками в якому поділився Олександр Триліс, Заслужений вчитель України, вчитель фізики, співзасновник Науково-дослідницької школи “Базис”. А Інна Дьоміна аналізує стан природничої освіти, починаючи від дошкілля.

Фото пресслужба Міністерства освіти і науки України

 


Обговорення