108
0
В умовах повномасштабної війни відсутність ще більшого падіння результатів з математики вже можна вважати маленькою освітньою перемогою. Про це заявила директорка Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко в інтерв’ю медіа “Нова українська школа”, присвяченому звіту про результати третього циклу загальнодержавного зовнішнього моніторингу якості початкової освіти 2024 року “Навчання в кризових умовах: читацька, математична та природничо-наукова компетентності випускників початкової школи” (ЗЗМЯПО-2024).
Тетяна Вакуленко додала, що попри всі труднощі, українські вчителі й учні демонструють неабияку стійкість і здатність працювати навіть у таких надзвичайних обставинах.
Водночас у сфері читання ситуація складніша. За результатами міжнародного дослідження PISA, яке проводилося серед 15-річних підлітків, саме читацька грамотність в Україні зазнала найбільшого падіння між 2018 і 2022 роками. Це зниження є значно глибшим, ніж у більшості інших країн.
Однією з можливих причин дослідники називають вплив стресу, в якому перебувають українські школярі. Стрес негативно позначається на здатності до тривалої концентрації уваги, що безпосередньо впливає на розуміння складніших текстів.
“Коли дитина потім має працювати з текстом трохи більшим, ніж 50–100 слів, їй може бути важко втримати увагу і простежити зв’язок між різними елементами цього тексту”, – наголосила Тетяна Вакуленко.
Детальніше про загальнодержавний зовнішній моніторинг якості початкової освіти-2024 року Тетяна Вакуленко розповідає в інтерв’ю, яке опубліковано на сайті медіа “НУШ”.
Фото – freepik
Обговорення