1 030
0
Український центр оцінювання якості освіти вперше включив оцінювання природничо-наукової компетентності учнів початкової школи до Загальнонаціонального моніторингу якості освіти. Про це в інтерв’ю медіа “Нова українська школа” розповіла директорка УЦОЯО Тетяна Вакуленко.
За її словами, природничі науки є новою галуззю у моніторингу.
“Оцінювання рівня сформованості цієї компетентності — це новація, адже подібного інструменту в вітчизняних напрацюваннях як такого не було. Відповідно в минулому році нам вдалося зробити ці напрацювання і розробити концепцію і створити цей інструмент”, — заявила під час презентації дослідження методистка відділу дослідження та аналітики УЦОЯО Анна Нікитчук, коментуючи природничо-наукову компетентність випускників початкової школи.
“Найбільшим надбанням цього циклу дослідження є розроблення підходів до вимірювання природничої компетентності четвертокласників, напрацювання завдань для учнівства, підготовлення підґрунтя для наступних циклів дослідження”, — зазначила Вакуленко.
Вона наголосила, що самі цифри можуть не дати повного розуміння широкій аудиторії, адже відсутні дані для порівняння в динаміці. Водночас для вчителів і розробників підручників звіт УЦОЯО є потужним інструментом: у ньому містяться якісні добірки завдань, які можна використовувати у навчальному процесі.
Також загальнодержавний зовнішній моніторинг якості початкової освіти-2024 року дозволило простежити динаміку сформованості математичної компетентності учнівства. ЗЗМЯПО-2024 охопило випускників початкової школи, які навчалися за програмами Нової української школи (НУШ), що дозволило порівняти їхні результати з попередніми випусками, підготовленими за старими стандартами.
Детальніше про загальнодержавний зовнішній моніторинг якості початкової освіти 2024 року Тетяна Вакуленко розповідає в інтерв’ю, яке опубліковано на сайті медіа “НУШ”.
Фото — freepik
Обговорення