677
0
Навесні 2024 року Національний банк України разом із Junior Achievement Україна та Міністерством освіти і науки провів масштабне дослідження рівня сформованості компетентності “Підприємливість і фінансова грамотність” серед десятикласників. Його мета — підготовка до впровадження нового шкільного предмета у 8–9 класах.
У дослідженні взяли участь 3139 учнів 10 класів віком від 14 до 17 років із закладів загальної середньої освіти по всій Україні. З них 2586 навчаються у міських школах, а 553 — у сільських. Понад половина опитаних (54,8%) на момент дослідження вже мали 16 років. Частка хлопців — 55,8%, дівчат — 44,2%.
Дослідження складалося з двох частин — опитувальника та ситуативних завдань, адаптованих на основі міжнародної програми PISA. Завдання були спрямовані на перевірку вміння застосовувати знання у життєвих ситуаціях, аналізувати, виокремлювати важливе та інтерпретувати інформацію.
Рівень фінансової грамотності учнів, визначений за результатами практичних завдань, склав у середньому 46,6%. Дівчата показали дещо вищий результат — 47,4%, тоді як хлопці — 45,6%. Учні міських шкіл мають середній показник 48%, у сільських — 40%.
Більшість підлітків (77,6%) підтримують ідею впровадження окремого шкільного предмета з фінансової грамотності. Крім того, 47,3% учнів самостійно шукають інформацію з цієї теми в інтернеті.
Дослідження також підтвердило, що фінансова грамотність учнів зростає за умови:
Результати дослідження рекомендують використовувати вчителям як основу для завдань різних видів оцінювання — як формувального, так і підсумкового (наприклад, для тестів, контрольних робіт тощо).
Нагадаємо, медіа “НУШ” публікувало матеріал щодо фінансової грамотності у школі: як зробити курс справді корисним?
Фото — freepik
Обговорення