Напишіть нам
Для всіх
Для всіхБатькамВчителямДиректорамУчням
Для всіх
Для всіхБатькамВчителямДиректорамУчням

Всі проєкти

Всі теми

2 Травня 2025

Писати від руки чи друкувати — що краще допомагає дітям вчитися?

Письмо від руки значно ефективніше допомагає дітям засвоювати нові літери й слова, ніж набір тексту на клавіатурі. Про це свідчать результати нового дослідження, опублікованого в Journal of Experimental Child Psychology.

У межах експерименту вчені поділили 50 дітей віком 5–6 років на дві групи: одна писала від руки, інша — друкувала на комп’ютері. Усі учасники вивчали по 9 літер з вірменського й грузинського алфавітів, а також 16 вигаданих слів.

“Ми хотіли з’ясувати, як спосіб навчання впливає на здатність дітей запам’ятовувати літери й структуру слів”, — пояснила одна з авторок дослідження Джоана Ача.

Після завершення навчання діти пройшли три тести — на впізнавання, письмо та вимову вивченого матеріалу. Результати показали: ті, хто писав від руки, мали кращі показники. Особливо це було помітно під час відтворення псевдослів — діти, які друкували, часто не могли правильно скласти літери в слова.

У другій частині експерименту вчені додатково вивчили вплив свободи у виконанні завдань. Дітей з обох груп поділили на підгрупи: частина писала чи друкувала за чіткими інструкціями, інша — мала більше свободи (наприклад, вибирати шрифт або копіювати літери самостійно). Найкращі результати показали ті діти, які вільно писали від руки.

На думку дослідників, письмо активує графомоторні навички, що сприяє кращому запам’ятовуванню. Тож вони рекомендують не відмовлятися від письма від руки в навчанні, а цифрові інструменти використовувати як додатковий засіб.

Нагадаємо, медіа “НУШ” публікувало матеріал про те, як розвивати в учнівства навички письма? Досвід вчителів із “Національного проєкту: пишемо есе”.

Фото — freepik

 


Обговорення