Теми статті: вища освіта, старша школа, якість освіти
14 Травня 2025
Рівень готовності випускників загальноосвітніх шкіл до навчання в університетах − це те, на що постійно чуємо скарги вищої школи. Причому примітно, що на цей рівень скаржаться не власне університети, а такі окремі викладачі, як, наприклад, я.
Бо саме університети і визначають прохідний бал (вихідний − для школи та вхідний − для університета). Тобто − той рівень, з якого викладачі вищої школи будуть навчати своїх студентів. Завдання у викладача єдине: навчити тих, хто цей прохідний бал подолав.
Тому, дійсно, ми змушені проводити додаткові заняття для студентів першого курсу, щоб з рівня “знає шкільну програму стандарт за мінімальними вимогами” вивести їх на рівень “може на мінімальному рівні вимог опрацювати програму університетську”.
Найважливіше питання: що робити?
На мою думку: потрібно терміново почати пілотувати 3-річну старшу профільну школу. І, у першу чергу, заснувати нові ліцеї (10−12 класи) саме на базі університетів. Із залученням отих самих університетських викладачів, які особисто зацікавлені у якісно підготовленому абітурієнті.
Причини для мене очевидні:
І, наостанок, пам’ятаємо: добробут держави, її обороноздатність прямо залежить від рівня освіти її громадян.
Віктор Бухтіяров, доцент, кандидат хімічних наук
Матеріали, які розміщуються у рубриці “Погляд”, відображають особисту позицію автора. Думки і оцінки, які висловлені автором у цій рубриці, не обов’язково поділяються редакцією медіа “Нова українська школа”. У випадку, якщо в авторській публікації згадуються конкретні установи чи особи, медіа “Нова українська школа” готове надати їм можливість висловити свою позицію.
Фото − сторінка Facebook “Хімічна олімпіада”
Обговорення