Напишіть нам
Для всіх
Для всіхБатькамВчителямДиректорамУчням
Для всіх
Для всіхБатькамВчителямДиректорамУчням

Всі проєкти

Всі теми

Академічні ліцеї треба створювати при університетах

Рівень готовності випускників загальноосвітніх шкіл до навчання в університетах − це те, на що постійно чуємо скарги вищої школи. Причому примітно, що на цей рівень скаржаться не власне університети, а такі окремі викладачі, як, наприклад, я.

Бо саме університети і визначають прохідний бал (вихідний − для школи та вхідний − для університета). Тобто − той рівень, з якого викладачі вищої школи будуть навчати своїх студентів. Завдання у викладача єдине: навчити тих, хто цей прохідний бал подолав.

Тому, дійсно, ми змушені проводити додаткові заняття для студентів першого курсу, щоб з рівня “знає шкільну програму стандарт за мінімальними вимогами” вивести їх на рівень “може на мінімальному рівні вимог опрацювати програму університетську”.

Найважливіше питання: що робити?

На мою думку: потрібно терміново почати пілотувати 3-річну старшу профільну школу. І, у першу чергу, заснувати нові ліцеї (10−12 класи) саме на базі університетів. Із залученням отих самих університетських викладачів, які особисто зацікавлені у якісно підготовленому абітурієнті.

Причини для мене очевидні:

  1. Саме викладачі вищої школи розуміють, що повинні знати абітурієнти для успішного навчання в університеті за європейськими стандартами; найкращі наші університети мають у своїй структурі ліцеї й коледжі та досвід співпраці з ними.
  2. Саме в університетах є відповідно обладнані навчальні кабінети, лабораторії тощо.
  3. Саме університети мають усю необхідну інфраструктуру: лабораторії, стадіони, бібліотеки, гуртожитки тощо.
  4. Саме по університетам, якщо саме так не зробити, вдарить у першу чергу реформа, коли у 2029 році учні після 11 класу продовжать навчатися у 12-му, ми не матимемо випуску із шкіл. Тому у 2029 році (вже за чотири роки) різко впаде кількість абітурієнтів, і, відповідно, студентів першого курсу. А, як відомо, число викладачів прямо залежить від числа студентів. Студенти − наші роботодавці.

І, наостанок, пам’ятаємо: добробут держави, її обороноздатність прямо залежить від рівня освіти її громадян.

Віктор Бухтіяров, доцент, кандидат хімічних наук

Матеріали, які розміщуються у рубриці “Погляд”, відображають особисту позицію автора. Думки і оцінки, які висловлені автором у цій рубриці, не обов’язково поділяються редакцією медіа “Нова українська школа”. У випадку, якщо в авторській публікації згадуються конкретні установи чи особи, медіа “Нова українська школа” готове надати їм можливість висловити свою позицію.

Фото − сторінка Facebook “Хімічна олімпіада” 

 

Матеріали за темою

Обговорення