Теми статті: освітні втрати, партнерська публікація
22 Травня 2025
980
0
Понад 4000 учнів, 313 педагогів, 127 шкіл у трьох областях, що постраждали від війни – після успішного пілотування програма надолуження освітніх втрат в початковій школі КЕЧ стала доступною на платформі “Всеукраїнська школа онлайн” (ВШО).
Це унікальна методика, що поєднує знання, гру, психосоціальну підтримку та інтерактивні елементи: у програмі інтегровано інтенсивні заняття з української мови й математики, ігрові формати, роботу в парах і групах, а також вправи на емоційне розвантаження. Основна мета — допомогти дітям із прогалинами у базових навичках читання, письма та рахунку. Згідно з результатами моніторингу, понад 70% учасників продемонстрували помітне покращення. Моніторинг проводився в межах трьох хвиль впровадження: за підтримки ЮНІСЕФ КЕЧ охопив учнів 2–4 класів у Житомирській, Київській та Чернігівській областях.
Але КЕЧ — це більше, ніж просто освітні матеріали. Це безпечне і підтримуюче середовище для дітей, які пережили стрес та втрати. Щоденні арт-практики, рефлексії, вправи на розвиток емоційного інтелекту допомагають учням не лише краще навчатися, а й відновлювати емоційну рівновагу. А герої анімаційного фільму “Мавка. Лісова пісня” — жабокиць Квусь і шумник Гук — стали для дітей доброзичливими провідниками у світі знань і мотивації.
Особливість програми — сучасний діджитал-підхід, що включає інтерактивні формати, візуальний контент та елементи гейміфікації. Саме завдяки цьому навчання на платформі ВШО не лише ефективне, а й захопливе: воно пробуджує інтерес, підтримує увагу дітей і перетворює процес надолуження знань на цікаву пригоду.
“Майбутнє належить тим, хто мріє, досліджує, створює і не боїться помилок. Саме тому ми робимо ставку на нестандартні підходи, які розвивають креативне мислення та нові навички. Пілотування КЕЧ дало чудові результати, тому ми прагнули зробити програму максимально доступною — зокрема, через платформу Всеукраїнської школи онлайн”, — зазначає директорка GoGlobal Тетяна Коврига.
Програма з самого початку задумувалася як масштабована модель. Відтепер КЕЧ розміщено на платформі “Всеукраїнська школа онлайн” — це відкриває кожному вчителю в Україні доступ до сучасного, адаптивного та методично обґрунтованого ресурсу.
ВШО — це національна освітня платформа для дистанційного та змішаного навчання, що містить навчальні матеріали, тести та цифрові інструменти для учнів і вчителів, розроблені відповідно до державних освітніх стандартів. Її контент перевіряється Українським інститутом розвитку освіти, а сама платформа створена на замовлення МОН та Мінцифри за підтримки міжнародних партнерів. Уперше в Україні створено відкриту онлайн-програму для надолуження освітніх втрат у початковій школі, яка не потребує спеціальної підготовки — лише бажання працювати з учнями якісно й результативно.
Як скористатися курсами
Щоб скористатися курсами, вчителю потрібно лише зареєструватися на ВШО, обрати курс КЕЧ (для 2, 3 або 4 класу), скопіювати його та додати учнів. Курси включають структуровані уроки, методичні рекомендації, завдання та інструменти відстеження прогресу. Усі матеріали враховують вікові та психологічні особливості дітей, а також відповідають підходам реформи Нової української школи.
Програму КЕЧ розроблено командою провідних освітніх експерток: Вікторією Унтіловою, Тетяною Григоренко, Наталею Буцик, Надією Данилюк та Марією Унтіловою. Технічну адаптацію курсів для платформи ВШО здійснили Луїза Скрипченко, Оксана Швидка та Марія Колядич. Експертну вичитку контенту на травма-чутливість провела Галина Бурковська. Загальну координацію реалізації програми забезпечила освітня координаторка GoGlobal Оксана Гурнак.
“Ідея полягала в тому, щоб створити інтенсивну, концентровану програму, яка дозволить у короткий термін повернути дітям базові знання й упевненість. Це необхідно для того, щоб школярі могли рухатися далі, спокійно опановуючи новий матеріал. КЕЧ — це поєднання індивідуального підходу, роботи в малих групах і сучасного контенту, зокрема у співпраці зі студією Film.UA Group, яка створила “Мавку””, — розповідає Оксана Гурнак, освітня координаторка GoGlobal.
Ключову роль у масштабуванні програми відіграла підтримка Українського інституту розвитку освіти (УІРО) та Інституту освітньої аналітики (ІОА), які діють у співпраці з Міністерством освіти і науки України. Саме завдяки їхній експертній участі та стратегічному супроводу стало можливим інтегрувати КЕЧ у систему ВШО.
“КЕЧ — це приклад того, як громадянське суспільство, державні інституції, міжнародні партнери та освітяни можуть об’єднати зусилля, щоб не залишити жодну дитину осторонь якісної освіти”, — додає Тетяна Коврига.
Сьогодні КЕЧ — це символ відновлення освіти через конкретну дію: урок за уроком, учень за учнем, школа за школою. І тепер ці дії доступні кожному педагогу України.
*** Проєкт реалізується за підтримки ЮНІСЕФ в Україні і Global Partnership for Education (GPE) і студії Animagrad (FILM.UA Group) та має на меті проведення занять для учнів початкових класів у Чернігівській, Київській та Житомирській областях, зокрема в районах, що найбільше постраждали від воєнних дій. Діяльність проєкту спрямована на заповнення прогалин у навичках читання, письма та лічби.
Як ознайомитись з матеріалами КЕЧ:
Курси КЕЧ на ВШО (2, 3 та 4 класи)
Обговорення