614
0
У двох постраждалих від війни громадах Миколаївської області відкрили тимчасові освітні простори. Це дозволить повернути до очних занять більш як пів тисячі місцевих дітей.
Ініціативу реалізував благодійний фонд savED у партнерстві з IREX та за фінансування платників податків США. Модульні освітні простори відкрили у Первомайській та Шевченківській громадах.
Протягом 2022 року Первомайська громада, яка отримала тимчасовий освітній простір, перебувала на лінії бойового зіткнення, внаслідок чого зазнала значних руйнувань. Зокрема, російським обстрілом було знищено опорний ліцей в одному з селищ. У 2023 році savED облаштував у селищі освітній центр “Вулик” в приміщенні амбулаторії сімейної медицини, де школярі мають позакласні інтерактивні заняття із тьюторами. Однак цього було недостатньо, щоб відновити повноцінне навчання для сотень дітей у громаді. Новий модульний простір дозволить повернути до шкільних офлайн-уроків 220 місцевих учнів. Неподалік громада також облаштувала комфортне укриття, у якому діти можуть продовжувати заняття під час повітряних тривог.
Друга громада, де облаштували модульний ТОП, — Шевченківська. Вона теж із перших днів повномасштабного вторгнення опинилась на лінії бойового зіткнення, а частина її населених пунктів потрапила у 8-місячну окупацію. Наразі до опорного ліцею у одному із селищ організовують підвіз учнів із 5 населених пунктів громади, в тому числі тих, де освітня інфраструктура була зруйнована. Завдяки модульному простору громада зможе організовувати комфортне офлайн-навчання для близько 300 учнів.
Тимчасові освітні простори безбарʼєрні та дружні до дітей. Шість класних кімнат із високими стелями у кожному з них обладнані комфортними меблями, планшетами, інтерактивним мультимедійними панелями. Всередині також є велика інклюзивна вбиральня, учительська та серверна. Вхід до простору облаштований пандусом. Альтернативні джерела енергії дозволяють ТОПам повноцінно працювати в умовах відключень електроенергії. Особливість просторів — у швидкому процесі встановлення, який займає близько двох місяців.
Крім тимчасових освітніх просторів у Первомайській та Шевченківській громадах, фонд savED спільно з IREX створив ще чотири ТОПи у трьох постраждалих регіонах.
“ТОПи – це експериментальний формат, з яким ми почали працювати у 2024 році. За цей час завдяки модульним класам ми повернули до офлайн-навчання у громадах більш як тисячу дітей. І важливо, що ця локація не нагадує якісь прості вагончики, де є меблі. Це якісні інклюзивні простори, які зовні і всередині мають вигляд справжньої школи. Там є постійний доступ до інтернету, електроенергії та свіжого повітря, тож діти можуть комфортно проводити у ТОПі весь навчальний день. Ми продовжуємо шукати можливості для розширення подібного рішення у регіонах, особливо у малих громадах, де зруйновані школи мають небагато шансів на відбудову у найближчій перспективі”, — розповідає співзасновниця фонду savED Ганна Новосад.
Творці просторів також опікуються освітньою компонентою, розробляючи програми для позакласного розвитку місцевих школярів. Таким чином, локації передбачають не лише формальне навчання, але й різноманітні гуртки та майстер-класи, тренінги з медіаграмотності, курси з мінної безпеки, кар’єрні консультації тощо.
“Ще до повномасштабної війни третьою причиною відтоку молоді з менших громад була відсутність сучасної публічної інфраструктури — “нема чого робити у нашому місті чи селі”. Модульний навчальний простір виявився багатофункціональним. Простором не лише для освіти, а й для спілкування і суспільного життя в громаді. За цей якірець чіпляється надія на гарну освіту і гідне життя вдома. Хотілося б, щоб більше громад були відкритими до таких рішень. А державна політика відображала реалії і підтримувала відновлення оновленням законодавчої бази для модульних споруд. Це можна зробити вже зараз, на основі підтвердженого практичного досвіду і потреби. Освіта не мусить чекати,” — ділиться Юлія Ткачук, керівниця проєктів IREX.
savED — благодійний фонд, що займається відновленням постраждалих громад через освітні, інфраструктурні та соціальні проєкти.
IREX (Рада міжнародних наукових досліджень та обмінів) — некомерційна організація, яка займається глобальним розвитком і освітою.
Фото - savED
Обговорення