2 469
0
Діти з особливими освітніми потребами можуть мати поруч із собою асистента — людину, яка підтримує їх у повсякденному житті та навчанні. Це може бути один із батьків, уповноважена ними особа або соціальний працівник. Про це повідомив Уряд у своєму телеграм-каналі.
Асистент допомагає дитині не лише у навчанні, а й у побутових ситуаціях: стежить за її комфортом, безпекою, підтримує соціальну взаємодію. Серед основних завдань — сприяння в комунікації з іншими, допомога під час харчування, рухової активності, організація сну в дитсадку та контроль за самопочуттям дитини. Повний перелік обов’язків визначається індивідуальним планом дитини.
Щоб асистент міг офіційно брати участь у навчальному процесі, необхідно виконати кілька умов. Зокрема, один із батьків має подати письмову заяву, надати висновок інклюзивно-ресурсного центру, пройти медичний огляд і спеціальну підготовку тривалістю щонайменше 15 годин. Також обов’язковим є підписання угоди про участь у навчальному процесі та дотримання внутрішніх правил закладу освіти.
Якщо родина обирає соціального працівника як асистента дитини, його послуги можуть бути надані як соціальна послуга супроводу. Для цього потрібно звернутися до виконавчого органу місцевої ради з відповідною заявою, додати копію висновку інклюзивно-ресурсного центру і пройти всі етапи процедури: оцінювання потреб дитини, складання індивідуального плану, а згодом — укладання договору між батьками та надавачем послуги.
Детальні консультації щодо оформлення асистента можна отримати у місцевій раді або в найближчому інклюзивно-ресурсному центрі.
Нагадаємо, медіа “НУШ” публікувало пояснення від МОН щодо того, які ключові функції має асистент вчителя / вихователя та асистент дитини (учня).
Фото – freepik, інфографіка – телеграм-канал Уряду
Обговорення