Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

Освітні тренди. Яких фахівців потребує країна

Реформа української школи розпочалась у вересні 2018 року, і весь цей час у суспільстві триває дискусія, а чи правильний напрямок був обраний, які зміни потребує освіта в Україні, з якими знаннями та навичками діти мають закінчувати школу і які професії обирати.

Голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак висловив власні думки щодо освітніх трендів, які сьогодні домінують в Україні та світі. Він виклав їх на своєму телеграм-каналі.

 

Сьогодні освіта й ринок праці перебувають у точці, коли швидкість змін диктує нові правила гри. Якщо ще кілька років тому лише диплом вважався головним показником кваліфікації, то зараз так само важливі реальні навички, гнучкість мислення та здатність швидко адаптуватися.

Роботодавці все ще шукають фахівців, які вміють працювати з технологіями штучного інтелекту, аналізувати великі дані, захищати інформаційні системи від кіберзагроз, створювати та управляти цифровими продуктами.

Попит на AI-фахівців, розробників, аналітиків даних, спеціалістів з автоматизації та кібербезпеки залишається стабільно високим. У тренді все ще залишаються професії, пов’язані з дронами, “зеленою” енергетикою, 3D-друком, біотехнологіями та гейміфікацією.

Водночас зберігається великий попит і на “класичні” професії – будівельників, медиків, вчителів, інженерів, логістів. Це, у тому числі, пов’язано з масштабною відбудовою країни та потребою у відновленні соціальної інфраструктури.

Але навіть у цих сферах стандарти змінюються: будівельники працюють з “розумними” матеріалами, медики впроваджують телемедицину й AI-діагностику, а вчителі інтегрують VR, AR і цифрові платформи в уроки.

Все це підштовхує і до цифровізації освіти. Наприклад, мобільний додаток “Мрія”. Через нього можна отримати доступ до розкладу, домашніх завдань, електронних підручників, спілкуватися у захищених чатах, переглядати успішність, а також зберігати електронні документи про освіту.

Це робить освітній процес прозорим і доступним у будь-якій точці країни. Об’єднує всіх учасників навчання в єдиному безпечному цифровому просторі.

Освітня система переходить до моделі, у якій у центрі – учень чи студент, а інноваційні технології (від VR-симуляцій до хмарних сервісів і мобільних додатків) стають інструментами, які роблять навчання максимально близьким до реальних умов життя та професійної діяльності.

Дуальна освіта, коли теорія поєднується з практикою на підприємстві, перестає бути винятком і стає стандартом. Це дає випускникам конкурентну перевагу – вони виходять на ринок уже з досвідом, а не лише з дипломом.

Думаю, майбутнє освіти полягає не у виборі між “трендовими” та “класичними” професіями, а в поєднанні інновацій із реальною користю для країни.

Якщо ми зможемо швидко впровадити ці зміни, це стане однією з найцінніших інвестицій у наше майбутнє. І роль освітян у цьому буде однією із провідних.

Сергій Бабак, голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій

Фото автора - Голос України

Титульне фото - freepik

 

Матеріали за темою

Обговорення