Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

15 Вересня 2025

НМТ – 2025: підсумки проведення та результати

Український центр оцінювання якості освіти оприлюднив офіційний звіт за результатами проведення у 2025 році національного мультипредметного тесту. Докладно з матеріалами можна ознайомитися в розділі “Дані та аналітика / Вступні на бакалаврат НМТ/ЗНО”.

Про найважливіші звітні дані за підсумками НМТ-2025 директорка Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко розповіла у відеопрезентації, розміщеній на YouTube-каналі Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО).

З докладною презентацією підсумків НМТ-2025 можна ознайомитися на слайдшоу нижче.

“Модель оцінювання 2025 року, по суті, не відрізняється від тієї, що була застосована у 2024 році. Як і минулоріч, ми мали обов’язкові і необов’язкові навчальні предмети. Обов’язковими були українська мова, математика, історія України. Необов’язкові – це або природнічні предмети, або іноземна мова, українська література. Проходження оцінювання передбачало чотири години тестування із 20-хвилинною перервою”, – констатує Тетяна Вакуленко.

У першому блоці вступники виконували завдання з української мови й математики, після перерви вони мали виконати завдання з історії України та з предмета за вибором. На сайті Українського центру оцінювання якості освіти розміщено звіт за результатами НМТ 2025 року у двох томах.

Перший том описує загальні характеристики системи оцінювання, надає інформацію про те, якою була вибірка учасників оцінювання та статистичні дані результатів оцінювання за ключовими характеристиками учасників оцінювання.

Для участі у національному мультипредметному тесті у 2025 році зареєструвалося 317 091 тисяча вступників. З них майже чверть – це були випускники минулих років. “Тенденція багатьох попередніх років показує, що первинним вибором наших учасників є оцінювання з англійської мови. – Підсумовує Тетяна Вакуленко. – Так само доволі багато учасників обирають оцінювання з географії, української літератури, чи то біології. Понад чотири тисячі тестових завдань були розроблені та пропонувалися учасникам для проходження як українською, так і мовами національних меншин для тих вступників, які під час здобуття загальної середньої освіти опрацьовували навчальні матеріали однієї з таких мов. Це польська, уговорська або румунська. Також могли вступники обирати кримсько-татарську мову, але жодний із вступників не зробив такого вибору”.

  • Статистика вибору мови нацменшин:
  • - Польською мовою проходили тестування 4 вступники;
  • - Угорською мовою понад 450 вступників.

Використання комп’ютерної моделі тестування дає гнучкість у моделі оцінювання та використання її навіть на прифронтових територіях або за кордоном, але зумовлює розроблення значної кількості добірок і проведення тестувань в межах багатьох сесій.

Загалом проведено 19 днів тестування, яке відбувалось не лише в Україні, а й за кордоном в 33 країнах у 55 містах (у 2024 – 32 країнах), серед яких фактично всі країни Європи, Сполучені Штати Америки, Канада, Азербайджан.

Для проходження тестування з’явилося 284 460 тисяч вступників – це більш як 90% тих, хто зареєструвався для проходження оцінювання. “В межах основної сесії була доволі висока явка, особливо в Україні. – каже директорка Українського центру оцінювання якості освіти. – Дещо нижчою була явка вступників, які планували проходити оцінювання за кордоном. У додатковій сесії ми мали дещо нижчі показники явки і в Україні, і за кордоном, але це очікувано. Подібні статистичні дані були і в минулих роках”.

  • Окремі підсумки НМТ 2025 року:
  • - 290 тисяч результатів, із яких понад 21% – це результати випускників минулих років.
  • Середні бали учасників:
  • Німецька мова 155,2
  • Іспанська мова 151,2
  • Французька мова 148,6
  • Біологія 147,5
  • Англійська мова 147,1
  • Українська мова 146,3
  • Географія 142
  • Історія України 141,6
  • Українська література 137,4
  • Хімія 136,7
  • Фізика 134,3
  • Математика 132,3

 

Тетяна Вакуленко з оглядом на результати резюмує, що з математики розподіл результатів дещо відрізняється: “Тест виявився доволі складним для наших вступників. На жаль, подібну тенденцію ми маємо змогу спостерігати вже багато років, коли математика є одним з найскладніших іспитувань і в зовнішньому незалежному оцінюванні, і в НМТ, і проблеми із вивченням математичних дисциплін підтверджує Міжнародне дослідження якості освіти ПІЗА 2018 року і 2022 року. Якщо подивитися на розподіли результатів у розрізі статі, то найперше позначу, що дещо більше жінок, дівчат проходили оцінювання цього року – 52,7%, чоловіків – 47,3%. Результати жінок дещо кращі, якщо говорити про тестування з української мови історії України. А от з математики результати майже не відрізняються”.

200-бальні результати

Математика - 1177

Англійська мова – 792

Українська мова – 659

Історія України – 243

Максимально можливий результат 800 балів

3 учасника

Не здолали порогу в 100 балів:

Математика 11,9%

Фізика 10,5%

Англійська мова 2,4%

Важливим показником є також категорія учасників. Є випускники поточного року, які здобували повну загальну середню освіту у рік оцінювання та випускники минулого року, хто здобував повну загальну середню освіту минулого року або попередні роки. Проаналізувавши дані з обов’язкових предметів – української мови, математики і історії України, УЦОЯО констатує, що з усіх предметів фактично випускники поточного року мають дещо кращі результати, ніж ті, хто планує вступити до закладів вищої освіти через певний період після завершення здобуття повної загальної середньої освіти.

“Посутнім іншим фактором, який впливає на результати оцінювань, є тип закладу освіти, в якому здобували повну загальну середню освіту цьогорічні випускники. І що ми бачимо? – Аналізує дані Тетяна Вакуленко. – Ми бачимо, що випускники ліцеїв, гімназій, колегіумів у середньому значно краще виконують тестові завдання з усіх предметів – 55,7%, аніж ті, хто випускалися через інші типи закладів освіти – на загальноосвітні школи доводиться результативність у 16,8%, заклади передвищої освіти – 20,8%. Звернімо також увагу на інший чинник – це місце розташування закладу освіти. Ті, хто навчалися у містах, мають, по суті, вищі результати НМТ, ніж ті з них, які навчалися у селищах чи селах. І це стосується усіх обов’язкових предметів НМТ”.

Загалом результативні дані різних областей не відрізняються, але два регіони мають вищі результати з усіх обов’язкових предметів – Київ і Львівська область.

Результати НМТ 24-го року і 25-го року подібні і збереження тенденцій, вважає УЦОЯО, говорить не лише про якість інструментів оцінювання, а і про однакову оцінку тих самих компетентностей, а також – про те, що вступники із приблизно однаковим тягненням, прагненням до вищої освіти обирають ті чи інші предмети і демонструють ті чи інші результати.

Раніше НУШ розповідав Від 10 до 12% українських абітурієнтів складають НМТ за кордоном

Фотопрезентація – УЦОЯО


Обговорення