Теми статті: IT-студії, батькам, вчителям, директорам, Дія.Освіта, матеріали для уроків, партнерська публікація
19 Грудня 2025
40
0
Середній вік, коли батьки дають дітям власний смартфон, становить 8 років (дані дослідження Google), а це означає, що ще до цього віку діти вже мають розуміти, наприклад, основи онлайн-безпеки. Саме тому сучасні уроки інформатики повинні виходити за межі звичних тем у підручниках.
Де ж шукати такі уроки?

“56% українців вважають розвиток цифрових навичок актуальним для життя — це підтверджують результати дослідження рівня цифрової та ШІ-грамотності українців у 2025 році. Для нас це чіткий сигнал: цифрові компетентності мають формуватися ще зі школи й ставати основою освітньої системи. Саме тому ми системно розвиваємо ІТ-студії — спеціальний модуль платформи Дія.Освіта”, – зазначає Руслана Коренчук, CEO Дія.Освіта, CDTO Campus, менеджерка спільних проєктів Міністерства цифрової трансформації та Фонду Східна Європа.
Руслана Коренчук:
“Наша мета — щоб кожен школяр і кожна школярка могли не просто користуватися технологіями, а створювати їх: працювати з даними, ШІ, інноваційними рішеннями та формувати цифрове майбутнє України”.
Оновлений курс гарантує, що школярі з усієї України зможуть навчатися за єдиними, актуальними стандартами, незалежно від місця проживання й формату навчання.
Навчальний контент ІТ-студій сфокусований на залученні учнів до практики. Самі ІТ-студії мають 5 змістових ліній:
ІТ-студії повністю сфокусовані на практиці: учні стають справжніми розробниками, які не читають про код, а пишуть його, створюють власні ігри, анімації та корисні програми (наприклад, у модулях “Програмування для життя” чи “Малюємо кодом”).
Крім того, програма виходить за межі класичного шкільного навчання, додаючи потужний мотиваційний елемент: учні переглядають відео інтерв’ю з відомими керівниками та топфахівцями українських і міжнародних ІТ-компаній, які діляться секретами успіху, показуючи, як знання, здобуті сьогодні, конвертуються у високооплачувану та захопливу кар’єру, допомагаючи школярам побачити себе в майбутньому як частину успішної IT-індустрії.

У цьому напрямі інформатика стикається з мистецтвом! Школярі навчаються не просто користуватися програмами, а професійно працювати з графікою, редагувати відео та створювати власний мультимедійний контент. Вони стають свідомими творцями, а не просто споживачами.
Теми уроків занурюють учнів у світ візуальних комунікацій: вони вивчають, які головні тренди сучасного дизайну є актуальними, і визначають основні напрями мультимедійного дизайну. Завдяки динамічним відеоурокам та візуальним матеріалам навчання стає максимально наочним та захопливим. Це дає змогу дітям не лише створювати, а й розуміти естетику та принципи, за якими працює вся сучасна цифрова індустрія. 
Цей блок готує учнів до професій майбутнього. Діти вчаться працювати з інформацією як інструментом: сортувати дані, створювати зрозумілі графіки та використовувати їх для прогнозування. Це навичка, яка потрібна в будь-якій сфері — від бізнесу до екології.

Життя в мережі вимагає правил. Цей блок перетворює тему безпеки на життєво необхідний практикум. Учні вивчають, як працюють “комп’ютерні мережі та хмарні сервіси”, як ефективно захищати свої дані та чому важлива “цифрова гігієна”. У нових уроках експерти також діляться порадами, як не стати жертвами шахраїв в інтернеті. 
Це про етику та соціальну поведінку в інтернеті. Учні вчаться критично мислити, вирізняти фейки, розуміти права та обов’язки в цифровому просторі. Це формує свідомих, адекватних та відповідальних громадян.

Щоб зрозуміти, як ІТ-студії працюють на практиці, ми поспілкувалися з Костянтином Кравчуком — фіналістом Global Teacher Prize Ukraine 2025, учителем образотворчого мистецтва та інформатики КЗЗСО Гімназія № 22 імені Олега Ольжича Хмельницької міської ради.
Пане Костянтине, ви впроваджуєте ІТ-студії другий рік. Із чого почався цей процес у вашій гімназії?
Я розпочав із себе: зареєстрував свій кабінет, а потім і нашу гімназію, утворив віртуальні класи. Нам вдалося запустити роботу майже в усіх 7-х класах паралелі (на даний час це вже учні 8-х класів).
Які модулі викликали найбільший інтерес?
Учні працювали із задоволенням. Деяким із них було настільки цікаво, що я призначав додаткові завдання — і вони виконували їх добровільно та з азартом. Часто ми брали окремі модулі, відкривали їх на мультиборді й проходили разом. Це давало ефект групового відкриття, і діти щиро включалися в процес. Особливо “зайшли” модулі: “Цифрова гігієна”, “Комп’ютерні мережі та хмарні сервіси”, “Програмування для життя”, “Малюємо кодом”.
Ви викладаєте не лише інформатику. Чи є користь від платформи для інших предметів?
Звісно. Я використовую IT-студії не лише як навчальне середовище для дітей, а і як ресурс для себе. Це чудова база для демонстрацій, а також джерело ідей і готових візуальних матеріалів. До речі, навіть для уроків образотворчого мистецтва є корисні модулі, наприклад: “Лінійна перспектива. Як намалювати будинок”, “Як намалювати пейзаж”. А ще — багато вправ із цифрового малювання. Платформа справді потужна, сучасна й гнучка.
Який ваш головний висновок для колег, які ще не використовують ІТ-студії?
Учні, які приєдналися, працювали із зацікавленням. А мені як учителю це дає готові, продумані інструменти, які економлять час й урізноманітнюють уроки інформатики та навіть мистецтва. Рекомендую.
Досвід учителів підтверджує: коли педагоги отримують якісні та сучасні інструменти, навчання перетворюється на шлях до інновацій. Ця робота повністю відповідає державній стратегії, спрямованій на розвиток цифрової грамотності в Україні.
Модуль “Оновлена інформатика — ІТ-студії” доступний для всіх шкіл. І пропонує готові уроки сучасної інформатики від 1 до 11 класів. Щоб спробувати ці уроки:
Нагадаємо, раніше медіа НУШ розповідало про те, що “На платформі “IT-студії” з’явилися нові функції для вчителів, учнів і їхніх батьків”.
Фото – Дія. Освіта
Обговорення