Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

10 Жовтня 2024

Офіційної інформації про долучення Києва до нової програми досі немає: Інна Совсун розповіла, що відбувається із “Захистом України” в столиці

Оновлена програма “Захисту України” написана за новим державним стандартом, який набуде чинності у 2027 році. Щоб викладати дисципліну по-новому вже зараз, області мали доєднатися до педагогічного експерименту. Це зробили всі обласні департаменти з питань освіти (хоча спочатку були й ті, хто пропонував нічого не робити до 2027 року), окрім міської адміністрації Києва.

Про це на своїй Facebook-сторінці повідомила народна депутатка і співавторка програми для “Захисту України” Інна Совсун.

Раніше ми розповідали, що уроки “Захисту України” для старшокласників тепер проводитимуть не раз на тиждень, а раз на місяць у форматі тренінгів упродовж цілого дня. Діти вивчатимуть основи національної безпеки, управління дронами, домедичну допомогу тощо. Докладніше про зміни у викладанні курсу та підготовку вчителів читайте в матеріалі за посиланням.

Щоб викладати “Захист України” за оновленою програмою вже з цього року, області мали доєднатися до інноваційного освітнього проєкту за темою “Теоретико-методичні засади викладання навчального предмета / інтегрованого курсу “Захист України” в серпні 2024 – серпні 2026 років”, який був затверджений наказом МОН №940 від 1 липня 2024 року.

Водночас у серпні військовослужбовця та депутатка Київради Аліна Михайлова написала на своїй сторінці у Facebook, що Київ “саботує реформу” “Захисту України””. На це відреагував Департамент освіти і науки Києва. Там прокоментували, що станом на 20 серпня 2024 року жодного офіційного документа до них [від МОН – ред.] щодо Всеукраїнського педагогічного експерименту в межах нової програми “Захист України” не надходило. Докладніше про це читайте за лінком.

Крім того, 4 жовтня українська телеведуча, журналістка Марічка Падалко на своїй сторінці у Facebook написала, що її донька, яка навчається в Києві, була розчарована уроками “Захисту України”. За її словами, під час занять діти записували під диктування вчителя “інструкцію” як розбирати автомат (без жодного зображення автомата чи муляжу). А далі в старшокласників був інший “корисний” урок маршування в спортзалі під “Струнко”, “Рівняйсь”.

Як розповіла Інна Совсун, у Києві цьогоріч вирішили продовжити викладати предмет за старою програмою, яка передбачає “ДПЮ для хлопців і марлеві пов’язки “чепчик” для дівчат”.

Водночас, за словами депутатки, зовсім близько, в одній зі шкіл Київщини з 2017 року діє осередок викладання “Захисту України”, де щороку навчаються понад 800 учнів і учениць громади.

“Там літають з дронами, проходять протоколи MARCH, вчаться накладати турнікети й відрізняти сертифіковані CoTCCC від китайських”, – додала Інна Совсун.

Вона також розповіла, що в Україні вже 887 осередків закуповують обладнання для викладання дисципліни в оновленому форматі. На кожен центр виділили приблизно по 1 мільйону гривень (залежно від кількості учнів і учениць). Єдина умова, щоб отримати кошти, створення осередку, у якому підлітків навчатимуть за новою програмою.

“Приклад шкіл Києва – це якась децентралізація курця. […] Київ намагається отримати кошти, але лишити стару програму й нічого не змінювати. Комісія Київради з питань освіти одноголосно доручила департаменту освіти долучитися до оновлення викладання “Захисту України”. Однак пройшов місяць, і департамент не відреагував ніяк. Були різні заяви – то казали, що вони підуть за новою програмою, то стверджували, що з нею щось не так. Але зрештою станом на зараз офіційної інформації про долучення до нової програми від Києва немає”, пояснила народна депутатка.

За її словами, на оновлення приміщень і закупівлю обладнання для уроків Київ отримав 1,5 мільярда гривень. Крім того, у місті є все для навчання тренерів, а для осередків доступні навчальні матеріали й “будь-яка допомога та підтримка”.

Інна Совсун також додала, що в регіонах, які долучилися до реформи, є багато проблем:

  • мережі осередків сформували пізно;
  • закупівлі обладнання й матеріалів “почалися ще пізніше”;
  • навчання вчителів відбулось по-різному: “десь краще, десь – як завжди”.

“Зрештою, такі проколи на місцях – це очікувано, бо зміна дуже масштабна й реалізується в дуже короткий час. Проте в будь-якому випадку я страшенно вдячна кожному й кожній, хто працює над тим, аби зміни вкоренилися. Це складно, але воно варте того. І мені прикро, що є люди на місцях, які краще перечекають до 2027 року (якби можна було, сиділи б і до 2127 року). Я перепрошую, ви чого чекаєте? Розвалу pociї чи того, як ворог підготує наступне покоління paшиcтiв, які прийдуть нас yбивaти, а ми будемо гарно маршувати під “Струнко-Рівняйсь”?”, резюмувала вона.

Читайте також:

Титульне фото ілюстративне – ГО “Смарт освіта”; школа “Славута”


Обговорення