Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

10 Вересня 2025

Заклади освіти мають перейти на електронну форму звітності до 1 жовтня, - МОН

Міністерство освіти і науки України інформує, що впровадження модернізованого програмного забезпечення системи програмно-апаратного комплексу “Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту” (далі – АІКОМ2) продовжується. І просить до 1 жовтня керівництво закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти внести та актуалізувати необхідні дані в новій системі.

Відповідний наказ №1223 МОН оприлюднив 8 вересня.

Заклади дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти мають обов’язково внести відповідні дані до обох систем - АІКОМ1 та АІКОМ2.

Для цього необхідно призначити до 12 вересня 2025 року уповноваженого працівника складання, подання звітності за формами у сфері дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти та завантаження даних до старої та нової версії системи програмно-апаратного комплексу “Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту”. У разі зміни уповноваженого працівника актуалізувати відповідну інформацію протягом 5 робочих днів моменту такої зміни.

“Міністерство освіти і науки України усвідомлює, що повна реалізація запланованих змін спричинить додаткове навантаження на всі ЗЗСО та їх засновників. Тому, враховуючи додаткове навантаження на уповноважених працівників ЗЗСО, рекомендуємо встановити для них надбавку за складність та напруженість роботи в розмірі 50% від посадового окладу (ставки заробітної плати) на період активного внесення інформації до системи.

Відповідно до наказу МОН, заклади освіти мають забезпечити подання відомчої адміністративної звітності виключно в електронній формі згідно з додатками 1-3.

Внесення інформації може бути здійснено в програмному забезпеченні, яке використовується для обміну інформацією з ПАК “АКОМ”.

В МОН пояснюють: такий підхід дозволить перевірити якість даних АІКОМ2 перед виведенням з експлуатації модулів обліку індивідуальних даних в АІКОМ1 та АІКОМ2 буде основою міжвідомчої інформаційної взаємодії з автоматизованої обробки наборів даних:

  • для розподілу освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам;
  • субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів закладів загальної середньої освіти;
  • для надання одноразової грошової допомоги учням перших класів “Пакунок школяра” в розмірі 5 000 гривень для учнів перших класів відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.07.2025 № 809 2 “Деякі питання, оскільки необхідною умовою такої виплати є зарахування дитини до ЗЗСО в АІКОМ2;
  • для автоматичного отримання відстрочок педагогічними працівниками сфери ЗСО;
  • для впровадження державного освітнього мобільного додатка “Мрія”.

Також в МОН інформують, що з метою підвищення ефективності та справедливості розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами Міністерство освіти і науки України активно працює над удосконаленням Формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 1088 “Про затвердження формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами” на 2026 рік. Основними очікуваними змінами до Формули плануються оновлені підходи щодо визначення розрахункової наповнюваності класів, виокремлення індивідуальної форми навчання, зокрема, екстернату, сімейної форми та педагогічного патронажу для дітей, які проживають (перебувають) на тимчасово окупованій території України, в окремі складові Формули.

З огляду на це, в МОН просять ретельно перевіряти заповнення даних в програмноапаратному комплексі “Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту”, зокрема щодо:

  • відповідності бюджетного коду територіальної громади, до якої належить ЗЗСО, а також його форми власності (наприклад, для комунальних – визначений код відповідного місцевого бюджету, для приватних ЗЗСО має бути внесено код бюджету – 2900000000, а для державних – 3000000000);
  • статусу активності/неактивності ЗЗСО (якщо заклад не працює, то потрібно обрати конкретну причину: “діяльність припинена”, “закрито на капітальний ремонт” чи “не працює з інших причин”);
  • типу ЗЗСО; наявності/відсутності пансіону (у випадку наявності в ЗЗСО пансіону – відповідних здобувачів освіти позначити вихованцями, поставивши необхідну відмітку);
  • коректності внесення даних щодо здобувачів освіти в розрізі класів навчання (дані АІКОМ1 та АІКОМ2 будуть порівнюватись) та форми здобуття освіти (денна, дистанційна (за повною програмою), дистанційна для дітей із-за кордону (із вивченням українознавчого компоненту), вечірня, заочна, індивідуальна). Додатково в МОН звертають увагу на двох різних формах дистанційного навчання – з повним навчальним планом та скороченим (українознавчий 3 компонент), що розроблений для полегшення здобуття освіти для дітей за кордоном; актуальності інформації про індивідуальну форму навчання за причинами, оскільки це безпосередньо впливатиме на розрахунок обсягу освітньої субвенції для окремих територіальних громад;
  • наявності за потреби відмітки в індивідуальних картках учнів про ознаку “з особливими освітніми потребами”, “внутрішньо переміщена особа” та “зовнішньо переміщена особа”.

Контактна інформація для отримання технічної допомоги в заповненні даних:

АІКОМ1 [email protected] (068) 279 66 45

АІКОМ2 [email protected] (044) 233-34-25, (073) 233-34-25

Група підтримки в Facebook: https://www.facebook.com/groups/953900956318068/?ref=share

Фото - Радіо Свобода

 


Обговорення