22 088
0
Уряд не може виконати норму Закону “Про освіту” щодо прив’язки зарплат вчительства до трьох мінімальних окладів попри збільшення фінансування освіти і виділення додаткових 53,8 млрд грн на оплату праці вчителів. Тому наразі Міністерство освіти та науки розглядає два варіанти підвищення зарплат працівникам освіти.
Про це заявив міністр освіти і науки Оксен Лісовий на засіданні Комітету з питань освіти і науки.
За словами міністра Лісового, уряд розглядає два варіанти підвищення зарплат:
У будь-якому разі більша частина ресурсу буде спрямована на школи, які фінансуються із субвенції.
Лісовий наголосив, що принцип пропорційності підвищення зарплат має поширюватися й на викладачів вишів та науковців. Для університетів держава збільшила програму фінансування, що має стимулювати зростання їхніх спецфондів. Водночас для прифронтових і прикордонних університетів планується відв’язати вартість держзамовлення від формульного зростання, аби не допустити підвищення контрактного навчання, адже таким вишам важко конкурувати.
Депутати застерегли уряд від нереалістичних обіцянок. Вони нагадали, що раніше анонсоване підвищення на 50% може викликати розчарування вчителів, якщо у січні 2026 року воно не реалізується у повному обсязі. Також звернули увагу, що до нової програми закладено кошти попередньої доплати у 2000 грн, яку отримували педагоги, тому реальний приріст може виявитися меншим.
Члени комітету порушили й інші питання: фінансування STEM-лабораторій, забезпечення харчування школярів з вересня 2025 року, відновлення пошкоджених обстрілами університетів і облаштування укриттів у прифронтових регіонах.
Окремо депутати акцентували на необхідності підтримати Національну академію наук, зокрема її оборонні розробки. Вони закликали уряд і Мінфін виділити додаткові кошти на технологічні та інноваційні проєкти, адже, за їхніми словами, “сучасна війна – це війна інтелекту і технологій”.
Нагадаємо, медіа “НУШ” повідомляло, що МОН працює над механізмом підвищення зарплат педагогам у 2026 році.
Фото – depositphotos
Обговорення