14 810
0
Бюджетний комітет Верховної Ради врахував правку №1076 до проєкту державного бюджету, яка передбачає поступове підвищення на 50% заробітних плат наукових, педагогічних і науково-педагогічних працівників. Вона також відкриває шлях до зміни системи нарахування заробітної плати в освіті, що має забезпечити реальне, а не формальне зростання доходів освітян.
Про це повідомив голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак, який подав цю правку спільно з Русланом Стефанчуком, Данилом Гетьманцевим та іншими народними депутатами.
За словами Бабака, бюджетний комітет доручив Уряду опрацювати механізм реалізації цієї ініціативи. Він наголосив, що без зміни структури оплати праці будь-яке підвищення зарплат було б можливе лише у теоретичних розрахунках.
“Зараз мова йтиме про реальну зміну структури оплати праці, яка дозволить забезпечити не просто надбавки, а реальне підвищення доходів наших вчителів”, — зазначив Сергій Бабак.
Крім цього, бюджетний комітет врахував ще одну подану ним пропозицію — перенаправити 53 млрд грн із програми “підвищення престижності праці педагогів” на освітню субвенцію, щоб кошти безпосередньо пішли на підвищення зарплат освітян, а не на інші видатки.
Як пояснив голова комітету, запровадження нової системи оплати праці потребуватиме додаткових 20 млрд грн у Державному бюджеті на наступний рік. Йдеться про поетапне зростання: з 1 січня планується підвищення зарплат педагогів на 30%, а з 1 вересня 2026 року — ще на 20%. Обговорюється також можливість виходу на рівень трьох мінімальних заробітних плат для педагогічних працівників середньої, професійної та фахової передвищої освіти.
“Оскільки правку враховано, тепер м’яч на боці Уряду. Наступний етап — спільна робота над тим, щоб запровадити нову справедливу модель оплати праці педагогів”, — підкреслив Бабак.
Нагадаємо, що на жовтневому засіданні Комітету з питань освіти та науки міністр МОН Оксен Лісовий підкреслив: Уряд не може виконати норму Закону “Про освіту” щодо прив’язки зарплат вчительства до трьох мінімальних окладів попри збільшення фінансування освіти і виділення додаткових 53,8 млрд грн на оплату праці вчителів. Тому міністерство розглядає два інші варіанти підвищення зарплат працівникам освіти.
Детальніше про це медіа “НУШ” розповідало у публікації “Серед варіантів підвищення зарплат учителям обговорюється принцип пропорційності для всіх освітян”.
Фото – istockphoto
Обговорення