Теми статті: вчителям, директорам
14 Лютого 2020
15 036
0
Часто у школі здається, що письменник – це той, хто жив (обов’язково тяжко), помер (обов’язково давно), а згодом забронзовів або застиг на портреті у книжці. Щоб змінити ці уявлення, у мережі стартувала акція #Живі письменники для учнів молодшої школи. Наразі є три відео: з Галиною Ткачук, Володимиром Рутківським та Мар’яною Савкою.
Про що говорять письменники та як застосувати відео на уроках – у матеріалі “Нової української школи”.
Це інтерв’ю із сучасними письменниками й письменницями.
Кожне відео складається з таких частин:
До кожного інтерв’ю є методичні матеріали, презентація та поради, як це все використовувати на уроках.
Обрали тих, чиї твори є у хрестоматіях для початкової школи. Зараз це Галина Ткачук, Володимир Рутківський, Мар’яна Савка, Сашко Дерманський, Леся Воронина, Іван Андрусяк, Галина Малик, Григорій Фалькович, Тетяна Стус, Галина Вдовиченко.
На уроках літературного читання, математики, мови, образотворчого мистецтва, інформатики. І не тільки. (Як це робити – детально описано в методичних матеріалах. Ви можете обрати кілька готових завдань або створити власні). Творці проєкту стверджують, що поєднувати інформацію з відео з матеріалами тематичного плану не складно.
Дитяча письменниця та керівниця BaraBooka Тетяна Стус у коментарі “Освіторія” сказала, що ідея виникла під час EdCamp, коли вчителі, впізнавши її, почали наздоганяти із криком “Жива письменниця!”. Тоді стало зрозуміло, що у школах на уроках бракує “живих письменників”.
#ЖивіПисьменники організував Український інститут книги за підтримки МОН та простору української дитячої книги BaraBooka.
Творчі завдання до відео розробили методисти МАН разом із фахівцями “Українського інституту книги”.
У коментарі “Новій українській школі” Тетяна Стус розповіла, що масова апробація відео ще попереду – коли опублікують усі готові ролики та методичні матеріали.
“Три роки тому МОН спільно з “EdEra” зняли перші ролики з авторами, які були “на ура” прийняті дітьми та вчителями, – розповідає Тетяна. – Пізніше ми збирали запити педагогів та методистів, аналізували, в якому напрямі можуть розвиватися методичні й дидактичні матеріали. Саме щодо методичок був найбільший запит учителів, адже дитяча література досі недостатньо осмислена як дидактичний матеріал для навчання”.
Буде. Але Тетяна Стус радить, не чекаючи їх, користуватися цікавинками з методичок.
Проєкт має підвищити рівень читання та формувати національну ідентичність у дітей.
“Коли ми показуємо, що в нас є цікаве своє, українське, це впливає на усвідомлення цінності середовища і себе в ньому, – пояснює Тетяна Стус. – Та сподіватися на швидкі зміни не варто. Боротися за увагу цілого покоління – це системний, усебічний, довготривалий труд. Якщо ж зосередитися на ближніх цілях, то ми хочемо пожвавлення літературної освіти у школі. Зміни програми з української літератури, наближення її до дітей та підлітків. І до вчителів!”
Уже почалися зйомки роликів із наступними десятьма письменниками та письменницями з хрестоматії. Вони мають з’явитися до кінця навчального року.
Упродовж року в межах акції відбудеться “Мандрівний фестиваль дитячих письменників” по містах Україні.
У планах – зустрічі-уроки онлайн, де поспілкуватися з письменником зможуть одночасно десятки класів з усієї країни. Урок відбуватиметься у прямому ефірі. Школи, які мають проблеми з інтернетом, зможуть переглянути запис.
Тетяна Стус каже, що згодом з’явиться сезон про пізнавальні книжки з різних галузей та сезон про розвиток емоційного інтелекту. Усе це – з допомогою творів сучасної української дитячої літератури.
Надія Швадчак, “Нова українська школа”
Титульне фото: автор – pressmaster, Depositphotos
Обговорення