Теми статті: батькам, вчителям, громадянська освіта, директорам, дружня школа, інклюзія, навчаємось разом, НУШ, ПрямуємоРазом
26 Лютого 2020
2 640
0
У НУШ немає місця дискримінації та нерівності. Це передбачає Держстандарт початкової освіти і обидві програми.
У програмі НУШ-1 це – “Толерантне ставлення до різноманітності культур, звичаїв народів, які проживають в Україні та за її межами”.
За НУШ-2 учень/учениця “розпізнає вчинки і слова, які можуть підтримати або образити; поважає різноманітність, справедливо ставиться до інших осіб”.
Проєкт “Дружня школа” публікує кілька порад, як цього можна навчити.
1. Розгляньте новини
Візьміть інфопривід (історію, де когось звільнили через вік чи стать) і спровокуйте дискусію: що ваші учні про це думають? Як вони б вчинили?
2. Вікторини
Започаткуйте щотижневу вікторину на задану тему і дізнайтеся, що ваші учні знають про різні культури, релігії чи інвалідність. До створення вікторини можна залучати щотижня двох учнів, щоб вони досліджували певну тему.
3. Чоловік чи жінка?
Дослідіть тему стереотипів – дайте учням список із десяти професій і запитайте, які з них чоловічі, а які – жіночі. Проаналізуйте відповіді дітей, щоб зрозуміти, які в них стереотипи. Обговоріть, чи справедливі вони. Що діти запропонують, щоб подолати їх?
4. Ігри зі слухом/зором/рухом
Спробуйте пограти в ігри, щоб діти зрозуміли, що таке інвалідність. Нехай пройдуться класом у повязці на очах у супроводі друга. Нехай спробують відчитати по губах, що говорить людина на відео. Нехай одягнуть светер однією рукою. Запитайте, що діти відчували під час цих експериментів. Які труднощі? Поясніть, як люди з інвалідністю долають їх.
5. Використовуйте різноманітні зображення
Коли обираєте книжки, постери чи ігри для учнів, впевніться, що вони містять людей різних культур, релігій, і також людей з інвалідністю. Але уникайте стереотипних зображень. Це потрібно, щоб показати: різноманітність – це нормально.
За матеріалами:
Надія Швадчак, “Нова українська школа”
Титульне фото: автор – Rawpixel, Depositphotos
Цей матеріал був створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені в цьому матеріалі думки жодним чином не відображають офіційний погляд Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.
Обговорення