Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

25 Серпня 2020

Як організовувати центри професійного розвитку вчителів – рекомендації МОН

Міністерство освіти і науки видало рекомендації, як реорганізувати науково-методичні кабінети в центри професійного розвитку педагогів.

Рекомендації оприлюднили на сайті МОН.

За своїм статусом центри мають бути юридичними особами – комунальними бюджетними неприбутковими установами. Вони не можуть функціонувати як структурні підрозділи інших установ, закладів, організацій і виконувати завдання, не передбачені положенням про центр професійного розвитку педагогів, тому не можуть реалізовувати поточні функції науково-методичних центрів.

Центр утворює орган місцевого самоврядування з урахуванням потреб відповідної територіальної громади. Тобто, засновником може бути будь-яка місцева рада. Водночас, районні, міські (районні в містах) ради мають створити відповідні центри через реорганізацію підпорядкованих районних (міських) науково-методичних центрів (кабінетів) до 1 вересня 2020 року. Зараз науково-методичні центри функціонують в одному з двох статусів – як структурний підрозділ або як самостійна юридична особа.

Якщо науково-методичний центр є структурним підрозділом, відповідний орган місцевого самоврядування або місцевий орган виконавчої влади повинен:

  • переглянути документи, на підставі яких функціонує такий підрозділ, та внести до них необхідні зміни або затвердити нові структуру та штатний розпис;
  • визначити осіб, які повинні попередити працівників підрозділу про звільнення у зв’язку зі скороченням чисельності або штату працівників внаслідок реорганізації;
  • визначити термін, з якого набирає чинності та застосовується відповідне рішення.

У разі припинення юридичної особи її засновник може ухвалити одне з двох управлінських рішень – припинити її в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.

Реорганізувати науково-методичний центр як юридичну особу можна лише після рішення органу місцевого самоврядування про створення центру професійного розвитку педагогів як нової юридичної особи, якому може передувати рішення про ліквідацію науково-методичного центру як юридичної особи.

До повноважень та обов’язків засновника центру професійного розвитку педагогів входить, зокрема, затвердження:

  • установчого документа центру;
  • стратегії розвитку центру;
  • штатного розпису та фінансування діяльності;
  • визначення території його обслуговування;
  • призначення директора за результатами конкурсу.

Засновники самостійно регулюють порядок оголошення та проведення конкурсу на вакантні посади працівників центру в інтересах територіальної громади та орієнтуючись на загальні кваліфікаційні вимоги до кандидатів, зазначені в положенні.

Безпосереднє керівництво діяльністю центру здійснює його директор. З-поміж його повноважень:

  • розроблення стратегії розвитку центру та подання на затвердження засновнику;
  • затвердження плану діяльності центру та організація його роботи відповідно до стратегії розвитку;
  • подання засновнику пропозицій щодо штатного розпису та кошторису центру;
  • призначення на посаду та звільнення працівників центру, затвердження посадових інструкцій.

Ознайомитись із рекомендаціями повністю можна в документі нижче:

5f45158398b54968428084

Завантажити документ

Нагадаємо, наприкінці липня уряд ухвалив положення про центри професійного розвитку вчителів.

Читайте також “Нове життя науково-методичних кабінетів. Що думають освітяни про центри профрозвитку”

Фото: автор – VitalikRadko, Depositphotos

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber, а також Telegram для учнів


Обговорення