Теми статті: вчителям, директорам, фізкультура
23 Листопада 2020
27 474
0
Ставлення до уроків фізичного виховання засмучує – про це часто можна почути від вчителів фізкультури. Буває, ними нехтують школярі, батьки та вчителі інших предметів. Хоча дослідження свідчать, що фізичні навантаженні й рух покращують когнітивні функції мозку, а досвід перемог потрібен людині, щоби навчитися розв’язувати будь-які завдання.
У цьому матеріалі про те:
“У дітей сьогодні забрали вулицю, де були рухливі ігри на свіжому повітрі. Діти стали менш рухливими, як порівнювати з тими, що були 10 років тому. Це велика проблема. Уроків фізичного виховання має бути 3–4 на тиждень”, – каже викладач національного університету фізичного виховання і спорту України Тарас Чопілко.
Рекомендації для уроків фізкультури:
За цим посиланням є комплекси вправ, які Тарас Чопілко рекомендує виконувати в домашніх умовах під час дистанційного навчання:
Майстер спорту України з боротьби дзюдо, учителька фізичної культури в Авторській школі М. П. Гузика м. Южне Одеської області, вчителька-методистка Світлана Вишня каже, що завдяки урокам фізичної культури закладається основа збереження здоров’я, формуються такі фізичні якості як спритність, гнучкість, швидкість, координація рухів.
“Мене завжди цікавило питання – як розвивати цікавість до уроків фізичної культури. Проаналізувавши уроки фізичної культури в тих класах, у яких я викладаю, прийшла до висновку, що учням завжди цікаво щось нове та нестандартне. Звідси й виникла ідея розробляти та виготовляти нестандартний інвентар, завдяки якому учні краще засвоюють технічні прийоми”.
На ній можна виконувати вправи (кроки вперед-назад, вліво-вправо) і синхронно жонглювати мішечками, якщо хочемо ускладнити завдання. Такі вправи сприяють координації рухів і розвитку спритності.
“Щоби заохотити учнів, рекомендую більше проводити інтегровані уроки. Наприклад, на уроці фізичної культури можна інтегрувати матеріал з історії. Ті знання, які діти здобули на уроці історії (міфи Стародавньої Греції), ми закріплюємо на уроці фізичного виховання”, – каже Світлана Вишня.
Круговий метод станціями сюжетного уроку “Боги й герої Стародавньої Греції” з використанням нестандартного обладнання:
1 станція “Олімп” – учні виконують степ-вправи на нестандартній степ-платформі з використанням набивних мішечків (розвиток координації рухів). Степ-платформа символізує гору Олімп, на якій мешкали боги. Перед виконанням вправи діти згадують інформацію, яку вони знають про гору Олімп і про проведення олімпійських ігор у Стародавній Греції.
2 станція “Зевс”. Діти пригадують, що Зевс – це верховний бог. Його символ – блискавка. Вчитель дає завдання – блискавично здолати класики з гімнастичних обручів і перестрибнути через перешкоду – натягнуту червону стрічку, на якій прив’язані дзвіночки. Діти мають перестрибнути стрічку і, стрибаючи по класикам з обручів, повернутися назад (розвиток швидкісно-силової якості).
3 станція “Артеміда” – учні наносять удар ключкою по флорбольному м’ячу в зазначену ціль (ворота із дзвіночками), тим самим відпрацьовують удари на точність.
Артеміда – богиня полювання, яка мала влучні стріли. Вчителька власноруч робила маленькі ворота з дзвіночками. Коли учні потрапляють у ціль, чути дзвін.
4 станція “Нитки Аріадни” – робота в парах, скручування стрічки на швидкість. Стрічка символізує нитки Аріадни, яка є дороговказом.
5 станція “Гефест” – учні виконують нахили тулуба вперед із положення сидячи, використовуючи ксилофон (розвиток гнучкості).
Гефест був покровителем ковальства. Діти, нахиляючись, ніби імітують рухи коваля й кують собі гнучкість – дотягуються до ксилофона.
Голова Кафедри фізичного виховання Київо-Печерського ліцею №171 “Лідер” Ліана Копилова пропонує лайфхаки для мотивації дітей займатися фізкультурою:
Ольга Головіна, “Нова українська школа”
Титульне фото: автор – serrnovik, Depositphotos
Як прифронтове Запоріжжя та деокупований Бобрик перезавантажують дошкільну освіту: досвід участі в міні-EdCamp
Обговорення