15 282
0
Український центр оцінювання якості освіти створив для педагогів курс лекцій з освітнього оцінювання.
Лекції доступні на YouTube-каналі центру, повідомили на сайті центру.
Курс підготували експерти центру в співпраці з обласними інститутами післядипломної педагогічної освіти й академіями неперервної освіти.
Лекція 1. ЗНО і ДПА: сутність оцінювань і відмінності між ними
Лекція 2. ЗНО: традиції та новації
Лекція 3. ДПА: поточний стан і перспективи
Лекція 4. Шкалювання результатів. Межі інтерпретації результатів різних освітніх оцінювань
Лекція 5. Міжнародне дослідження якості освіти PISA
Міжнародне дослідження якості освіти PISA, яке майже 20 років тому започаткувала Організація економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), є одним із найавторитетніших джерел інформації про середню освіту у світі. Сьогодні в дослідженні беруть участь понад 80 країн / економік.
Урядовці країн-учасниць довіряють результатам PISA й використовують їх для ухвалення обґрунтованих політичних рішень у галузі освіти. Україна долучилася до PISA в циклі 2018 року. Дослідження відбувається раз на три роки і спрямоване на оцінювання систем освіти в різних країнах на підставі тестування 15-річних підлітків.
Читайте також “Є над чим працювати: що показує Україні аналіз основних результатів PISA” та “Математика у PISA-2018: результати і висновки”
Під час лекції національна координаторка PISA в Україні, заступниця директора Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко розповідає про унікальність дослідження, його інструменти та про компетентності, які оцінює PISA, тощо.
Лекція 6. Основні результати України в PISA-2018 та специфіка PISA-2022
3 грудня 2019 року Україна отримала результати міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018, що дало змогу порівняти національну освітню систему із системами країн, що за розмірами, економічним потенціалом та історичним досвідом подібні до України.
У лекції, присвяченій основним результатам PISA-2018, потлумачено зміст основних понять PISA. Також ідеться про окремі результати навчальних досягнень українських 15-річних підлітків у таких галузях: читання, математика та природничо-наукові дисципліни станом на 2018 рік і про чинники, від яких залежить рівень читацької, математичної та природничо-наукової грамотності українських учнів / студентів. Окремо зауважено на специфіці міжнародного дослідження якості освіти PISA у 2022 році.
Лекція 7. Загальнодержавне моніторингове дослідження якості початкової освіти
У 2016 році в Україні розпочато підготовку до першого циклу масштабного загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти “Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи”, а у 2018-му – проведено перший його етап.
Читайте також “Про що свідчать деякі результати моніторингового дослідження з математики”, “Булінг у початковій школі: деякі результати моніторингового дослідження”, “Вплив освітнього контексту на якість початкової освіти. Деякі результати моніторингового дослідження” та “Деякі результати моніторингового дослідження з читацької компетентності”
Лекція 9. Сертифікація вчителів: незалежне тестування
Другий рік триває пілотний проєкт сертифікації педагогічних працівників, одним з етапів якого є незалежне тестування фахових знань та умінь учителів. Саме педагоги початкової школи, які нині в авангарді освітніх реформ, стали першими учасниками сертифікації.
Лекція 10. Стратегія освітніх оцінювань в Україні
Уже за рік-два школи відчують зміни – по-новому проходитимуть випускні іспити. Це передбачено Стратегією розвитку освітніх оцінювань у сфері загальної середньої освіти в Україні до 2030-го року.
Ілюстрація: УЦОЯО
Обговорення