5 114
0
У вересні 2022 року Державна служба якості освіти України досліджувала питання організації початку 2022/2023 навчального року в закладах дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти.
Результатами дослідження вони поділилися на своєму сайті.
“Нова українська школа” публікує ці результати майже в незміненому вигляді.
Безпека учасників освітнього процесу
У більшості закладів освіти (60 %) облаштовані споруди цивільного захисту. 13 % використовують захисні споруди інших суб’єктів господарювання. Проте у 31 % укриттів немає.
Найбільш забезпечені укриттями заклади освіти Івано-Франківської, Чернівецької, Львівської областей та Києва.
За різновидами укриттів у закладах освіти переважають найпростіші (65 %), захисні споруди цивільного захисту складають 17 %, сховища в спорудах подвійного призначення – 13 %.
У більшості укриттів у дитячих садочках (95 %) облаштовано ігрові осередки: куточки творчості, читання тощо. Можливість проводити уроки в укриттях мають усі охоплені дослідженням заклади загальної середньої освіти Житомирської, Кіровоградської, Рівненської областей. Більш ніж у половини шкіл (56 %) немає можливості проводити уроки в укриттях.
Проблемним залишається питання доступу до інтернету в укриттях. Під час анкетування 58 % учителів підтвердили наявність в укриттях доступу до інтернету, 28 % заперечили, а 14 % не поінформовані.
Організація освітнього процесу
У територіальних громадах, де проводилося вивчення, за очною формою освітній процес організовано у 37 % закладів освіти (1 713), дистанційною – у 33 % (1 422), змішане навчання запроваджено у 26 % (1 193).
У більшості закладів Івано-Франківської (83 %), Закарпатської (81 %) та Львівської (69 %) областей освітній процес організовано за очною формою; Запорізької (100 %), Харківської (99 %), Дніпропетровської (83 %), Миколаївської (69 %) та Одеської (67 %) – дистанційно.
93 % батьків учнів зазначили, що їхні діти забезпечені необхідним обладнанням для дистанційного навчання та доступом до інтернету. Також ствердно на це запитання відповіли 88 % учителів.
У 76 % ЗЗСО, охоплених вивченням, використовується єдина освітня платформа, що забезпечує доступ до навчання всіх учасників. Переважає використання Google Classroom (73 %), Google Workspace for Education (16 %), інших інструментів або власних платформ (40 %).
86 % педагогічних працівників / тренерів-викладачів позашкільної освіти забезпечені необхідним обладнанням та доступом до інтернету для дистанційки, тоді як керівники закладів вважають, що необхідним обладнанням забезпечені 67 % педагогів, а частково забезпечені – 31 %.
Налаштовані на роботу в нинішніх умовах 64 % вихователів. Про високий рівень налаштованості зазначають здебільшого педагоги закладів дошкільної освіти, де освітній процес організовано очно (72 %).
Високий рівень налаштованості до роботи підтверджують 40 % учителів ЗЗСО. Високу мотивацію дітей до навчання засвідчили 35 % батьків, на достатній рівень готовності вказали 34 %, але майже 7 % батьків – на низький.
У сфері позашкільної освіти спостерігається низький рівень задоволеності організацією освітнього процесу. Лише 20 % педагогічних працівників позашкілля задоволені організацією освітнього / навчально-тренувального процесу, а 29 % високо оцінили різноманіття гуртків, секцій, дисциплін тощо.
На основі аналізу результатів опитування Державна служба якості освіти надала рекомендації закладам освіти та їхнім засновникам щодо поліпшення освітньої й управлінської діяльності.
Читайте також: “Коли всі вже в школі або ще не доїхали: як закладу освіти діяти під час повітряної тривоги”.
Слава Україні!
Героям слава!
Переможемо!
Фото: автор - Milkos, Depositphotos
Обговорення