Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

2 Листопада 2022

Перший млинець нанівець? УЦОЯО ділиться проблемами тестів та організації НМТ-2022

Повітряні тривоги, недостатність часу у складанні завдань, потреба розподілити тимчасово переміщених учасників за центрами оцінювання – ось лише кілька найглобальніших проблем, із якими зіштовхнулися організатори Національного мультипредметного тесту. 

Про це йдеться у звіті про проведення першого НМТ від УЦОЯО.

НМТ як заміна традиційного “паперового” ЗНО був розроблений і впроваджений у стислі терміни в умовах повномасштабної війни. Зрозуміло, що перший досвід проведення оцінювання в такому форматі виявив і його недоліки.

По-перше, вступники мали змогу пройти лише один “універсальний” тест протягом одного дня. Таке рішення пов’язано як із безпековими заходами, так і з часовими обмеженнями: ідея НМТ виникла в березні, пройшла кілька стадій погодження, а отже, на розроблення і впровадження інструментів оцінювання було мало часу.

Обмежений вибір предметів не дозволив частині абітурієнтів виявити свої знання з тих дисциплін, які в майбутній професії будуть профільними (іноземні мови, природничі дисципліни, українська література). Для НМТ було обрано українську мову, математику та історію України (ХХ – початок ХХІ століття). Ці предмети мають “найвищу прогностичну валідність”, а також уможливлюють реалізацію національного компоненту освіти, що у воєнний час має неабияку вагу. У разі повторення НМТ влітку 2023 року необхідно розширити “лінійку” дисциплін до тієї, яка традиційно була представлена на ЗНО.

По-друге, проблемою є відсутність у НМТ завдань відкритого типу, які передбачають надання розгорнутої відповіді. Їх не включили, аби скоротити час перебування учасників у тимчасовому екзаменаційному центрі. Інші причини усунення таких завдань:

  • неможливість розробити модуль оцінювання на електронній платформі;
  • відсутність моделі оцінювання відповідей екзаменаторами в електронному середовищі.

У майбутньому цю проблему планують розв’язати, адже відкриті питання дозволяють учасникам ширше виявити знання, аналітичні й творчі здібності, а отже, позначаються на якості відбору абітурієнтів до закладів вищої освіти.

По-третє, на думку фахівців УЦОЯО, тестові форми НМТ були закороткими для дійсно якісного оцінювання учасників за всіма трьома предметами. Організатори доклали зусиль, щоб розробити форми мінімально прийнятної довжини для оптимального охоплення змісту програми й диференціації учасників за рівнем підготовки. Надалі, однак, структуру тестових форм варто переглянути, посиливши їх додатковими завданнями (ідеться, зокрема, і про згадувані відкриті питання).

Інші проблеми пов’язані із технічними аспектами. У процесі використання платформи для проведення НМТ було з’ясовано, що потрібен спеціальний модуль для адміністрування випробувань: “Такий функціонал дозволив би організаторам оцінювання спостерігати за перебігом НМТ, оперативно вирішувати певні проблемні питання, пов’язані із його проведенням. Цьогоріч усі подібні запити скеровували до розробників платформи, що дещо ускладнювало роботу колективу УЦОЯО і РЦОЯО”, – зауважують автори звіту.

В УЦОЯО вважають, що, попри перераховані проблеми цьогорічного НМТ, в умовах воєнного стану такий формат виявився оптимальним та забезпечив вступникам право на рівний і справедливий доступ до вищої освіти.

Читайте також: Робота над помилками: що буде зі вступною кампанією-2023

Слава Україні!

Героям слава!

Переможемо!

Фото: автор – zimmytws, Depositphotos


Обговорення